ارتش فرانسه خبر داد؛

دو پهپاد یمنی به یک ناو فرانسوی در دریای سرخ حمله کردند

ارتش فرانسه مدعی شد دو پهپاد را که از سواحل یمن به سوی یک ناو این کشور در دریای سرخ به پرواز درآمده بودند، رهگیری و منهدم کرده است.
کد خبر: ۶۳۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰ - 10December 2023

دو پهپاد یمنی به یک ناو فرانسوی در دریای سرخ حمله کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روسیا الیوم، ستاد کل نیرو‌های مسلح فرانسه اعلام کرد یک ناوچه فرانسوی دو پهپاد را که از سواحل یمن به سمت آن پرتاب شده بودند، در دریای سرخ سرنگون کرد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح فرانسه امروز یکشنبه در بیانیه‌ای با اعلام این خبر افزود که ناوچه «لانگدوک» که در دریای سرخ فعالیت می‌کند این دو تهدید را رهگیری و منهدم کرد.

بر اساس ادعای ارتش فرانسه، رهگیری و انهدام این دو پهپاد شامگاه شنبه در ساعت ۲۰:۳۰ و ۲۲:۳۰ به وقت گرینویچ در ۱۱۰ کیلومتری سواحل یمن در نزدیکی شهر الحدیده انجام شد.

پیشتر رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده بودند که گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که یک ناوچه نیروی دریایی فرانسه دو پهپاد را که ظاهراً از یمن به سمت «اسرائیل» پرتاب شده بودند، رهگیری کرد.

تا کنون مقامات رسمی یمن به این ادعای ارتش فرانسه واکنش نشان نداده‌اند، ولی روز گذشته «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد که اگر نیاز‌های غذایی و دارویی نوار غزه تأمین نشود، این نیرو‌ها از حرکت هرگونه کشتی با هر ملیتی به سوی اراضی اشغالی جلوگیری خواهد کرد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تاکید کرد: هرگونه کشتی که به سوی رژیم صهیونیستی حرکت کند، هدفی مشروع برای نیرو‌های مسلح یمن خواهد بود. به تمامی کشتی‌ها و شرکت‌ها نسبت به دادوستد با بندر‌های اسرائیلی هشدار می‌دهیم.

سریع ادامه داد: از زمان اعلام این بیانیه مصوبه منع عبور و مرور هرگونه کشتی به سوی رژیم صهیونیستی را اجرا خواهیم کرد. تصمیم منع ورود کشتی‌های بیگانه به رژیم اشغالگر پس از موفقیت ما در منع عبور و مرور کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ و دریای عرب اتخاذ می‌شود.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تصریح کرد: ما به تداوم تجارت بین‌الملل و حرکت تمامی کشتی‌ها در دریا به جز کشتی‌هایی که به اسرائیل ارتباط داشته باشند یا کالا‌هایی را به سوی بندر‌های اسرائیلی حمل کنند، تاکید داریم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها