اخبار دفاعی امنیتی در هفته‌ای که گذشت

رونمایی شناور سطحی هوشمند، اجرای مرحله نهایی پروژه «جاسک ۳»، رونمایی از پهپاد «چمروش ۴»، و رونمایی شناور زیرسطحی بدون سرنشین از جمله اخبار مهم دفاعی امنیتی در هفته گذشته است.
کد خبر: ۶۳۵۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۷ - 08December 2023

اخبار دفاعی امنیتی در هفته‌ای که گذشتبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرفصل مهم‌ترین اخبار حوزه دفاعی و امنیتی در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است.

برای مشاهده متن هر خبر بر روی تیتر مربوطه کلیک کنید.

در دیدار با معاون عملیات ستاد کل ارتش عمان؛
فرمانده نیروی دریایی سپاه: امنیت تنگه هرمز توسط کشورهای منطقه تامین می‌شود/ ایران همواره به‌دنبال همگرایی بین ملت‌های مسلمان است
سردار تنگسیری با اشاره به تولید تجهیزات جنگ‌افزارهای بومی گفت: جوانان ما در نیروی دریایی سپاه، طراحی و تولید شناورهایی را انجام داده‌اند که در دنیا بی‌نظیر است.

عملیاتی شدن اولین ناوشکن نیروی دریایی سپاه تا پایان سال
امیر دریادار قلی‌زاده گفت: اولین ناوشکن نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام شهید صیاد شیرازی تا پایان سال جاری به یگان رزم این نیرو الحاق خواهد شد.

پیش از خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد؛
فرمانده نداجا: دیپلماسی دفاعی با انزواگریزی و تحریم‌ناپذیری در حال اجراست
دریادار ایرانی گفت: دیپلماسی دفاعی با انزواگریزی و تحریم‌ناپذیری در بالاترین سطح در حال اجراست.

پیش از خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد؛
فرمانده سپاه تهران بزرگ: تربیت جوان مؤمن انقلابی یکی از اهداف تشکیل شبکه صالحین است
سردار حسن‌زاده یکی از اهداف تشکیل شبکه صالحین در بسیج را تربیت جوان مؤمن انقلابی دانست و گفت: در بسیج یکی از برنامه‌های اساسی ما موضوع تعلیم و تربیت است؛ تعلیم و تربیتی که از دل آن معنویت، بصیرت و خودسازی بیرون آید.

در جمع خبرنگاران؛
فرمانده نیروی هوافضای سپاه: آگاه شدن قشر نوجوان و جوان نسبت به دستاورد‌های کشور مهم‌ترین مسئله است
سردار حاجی‌زاده گفت: مهم‌ترین مسئله برای ما آگاه شدن قشر نوجوان و جوان نسبت به دستاورد‌ها و داشته‌های کشورمان و در کنار آن افزایش قوه دشمن‌شناسی و تفکیک جبهه حق از باطل است.

دریادار ایرانی مطرح کرد؛
رونمایی دستاورد‌های جدید نداجا/ اجرای مرحله نهایی پروژه «جاسک ۳» با شلیک موشک کروز از زیرسطح
فرمانده نیروی دریایی ارتش از رونمایی دستاورد‌های جدید این نیرو در قالب نمایشگاهی در تهران خبر داد و گفت: شلیک موشک کروز از زیرسطح تحت عنوان پروژه «جاسک ۳» به‌زودی انجام خواهد شد.

یادداشت/
«دیلمان»؛ حلقه مکمل زنجیره امنیت دریای خزر
همان‌گونه که برای امنیت آب‌های جنوب کشورمان اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم، باید امنیت دریای خزر را هم مد نظر داشته باشیم و از افزایش ضریب امنیت آن غفلت نکنیم.

با حضور سرلشکر موسوی؛
رونمایی شناور سطحی هوشمند/ شناور زیرسطحی بدون سرنشین ROV رونمایی شد
شناور زیرسطحی بدون سرنشین ROV و شناور سطحی هوشمند با حضور فرمانده کل ارتش رونمایی شد.

رونمایی از پهپاد عمودپرتاب «چمروش ۴»
در جریان بازدید سرلشکر موسوی پهپاد عمودپرتاب چمروش ۴ رونمایی شد.

در جمع خبرنگاران؛
سرلشکر موسوی: دستاورد‌های ارتش حاصل دانش و خلاقیت جوانان است
فرمانده کل ارتش با اشاره به نمایش دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش، گفت: همه دستاورد‌ها ناشی از قدرت دانش، ابتکار و خلاقیت جوانان عزیز ماست.

در آئین افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های علمی و فناوری نداجا؛
سرلشکر موسوی: «نداجا» در حوزه بدون سرنشین‌ها اقدامات ارزشمندی انجام داده است
فرمانده کل ارتش گفت: در حوزه بدون سرنشین‌ها در نیروی دریایی ارتش کار‌های بسیار ارزشمندی انجام شده که تنها بخش کوچی از آن قابل نمایش است.

در دومین همایش یاد یاران؛
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش: الگوگیری مردم غزه از فرهنگ دفاع مقدس/ نفوذ منطقه‌ای ایران در حال گسترش است
امیر دریادار «کاویانی» گفت: مقاومت ملی ایرانیان در دوران دفاع مقدس بود که سبب شده امروز غزه از شما رزمندگان الهام بگیرد و نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی روز به روز در سایه این فرهنگ و اندیشه در حال گسترش است.

روابط عمومی کل سپاه خبر داد؛
شهادت ۲ تن از پاسداران انقلاب حین مأموریت مستشاری در سوریه
پاسداران رشید اسلام «محمدعلی عطایی شورچه» و «پناه تقی‌زاده» حین انجام مأموریت مستشاری در سوریه، توسط دژخیمان صهیونیست به شهادت رسیدند.

سرلشکر باقری به عراق سفر می‌کند
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در رأس هیئت بلندپایه نظامی و به دعوت رسمی همتای عراقی خود عازم عراق خواهد شد.

در اختتامیه سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج تهران بزرگ مطرح شد؛
تشکیل دبیرخانه دائمی رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج پایتخت/ قدرت نرم و سخت انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان خواهد کشید
اختتامیه سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج تهران بزرگ، با تجلیل از نفرات برگزیده این دوره از رویداد در تالار دوکوهه شرق تهران برگزار شد.

در بدو ورود به کشور عراق مطرح شد؛
سرلشکر باقری: بررسی زمینه‌های توسعه روابط نظامی میان ایران و عراق/ همکاری‌های عملیاتی و آموزشی با عراق خواهیم داشت
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه از لحاظ امنیتی هیچ مشکلی با کشور عراق نداریم، گفت: هدف از سفرم به کشور عراق، بررسی زمینه‌های توسعه روابط نظامی میان دو کشور است.

یادداشت/
اصابت ترکش‌های «فتاح ۲» به شرکای جرم رژیم صهیونیستی
انگلیس، فرانسه و آلمان نیز همچون آمریکا با ارائه کمک‌های مالی و تسلیحاتی، رژیم صهیونیستی را در کشتارِ بیشتر کودکان و مردم بی‌گناه غزه، همراهی می‌کنند.

در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛
نماینده ولی‌فقیه در سپاه: مقاومت؛ تنها راه مقابله با رژیم صهیونیستی/ شهید سلیمانی روحیه جهادی را به کشور‌های مسلمان صادر کرد
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با بیان اینکه شهید سلیمانی روحیه جهادی و انقلابی را به همه کشور‌های مسلمان صادر کرده است، گفت: تنها راه مقابله با رژیم اشغالگر قدس ایستادگی و مقاومت است.

در دیدار با رئیس ستاد ارتش عراق؛
سرلشکر باقری: برگزاری رزمایش مشترک ایران و عراق/ آماده مقابله با هرگونه تهدید نسبت به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی عراق هستیم
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزاری رزمایش مشترک ایران و عراق را موجب تأمین امنیت پایدار در مرز‌ها دانست و گفت: دو کشور تجربیات خوب و ارزشمندی در جنگ با تروریسم دارند و می‌توانند با یک طراحی مناسب تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

در آیین تشییع پیکر مطهر شهید ذاکرحسینی؛
جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش: شهدا برگ زرینی در دفتر افتخارات «نهاجا» هستند
امیر سرتیپ هادیان با بیان اینکه شهدا برگ زرینی در دفتر افتخارات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: جوانان باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشند.

در دیدار با وزیر دفاع عراق؛
سرلشکر باقری: وضعیت منطقه ضرورت همکاری‌های دفاعی امنیتی بین ایران و عراق را مضاعف می‌کند
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح از آمادگی ایران برای برگزاری تمرین امداد و نجات دریایی به صورت دوجانبه یا چندجانبه خبر داد و گفت: شرایط منطقه، ضرورت روابط و همکاری‌های دفاعی امنیتی بین ایران و عراق را مضاعف می‌کند.

پایان مسابقات پنج‌گانه دریایی قهرمانی نیرو‌های مسلح
مسابقات پنج‌گانه دریایی قهرمانی نیرو‌های مسلح کشور انتخابی تیم ملی برای شرکت در المپیک نظامیان جهان سیزم ۲۰۲۴ با معرفی تیم‌ها و نفرات برتر در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) پایان یافت.

در مراسم تجلیل از فرماندهان و کارکنان ممتاز نزاجا؛
فرمانده نیروی زمینی ارتش: «نزاجا» در مسیر خودکفایی قرار دارد
امیر سرتیپ حیدری گفت: صنایع شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش در تولید تجهیزات و تسلیحات مورد نیاز یگان‌ها به خودکفایی رسیده‌ است.

در دیدار با وزیر کشور عراق؛
سرلشکر باقری: ضرورت اقدام مشترک اطلاعاتی و عملیاتی برای افزایش امنیت مرز‌ها/ هنوز شواهدی از حضور عناصر تروریستی در مرز‌ها وجود دارد
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت طرح‌ریزی و فعالیت مشترک اطلاعاتی و عملیاتی ایران و عراق برای افزایش امنیت مرز‌های مشترک دو کشور تأکید کرد.

در دیدار با نخست‌وزیر عراق؛
سرلشکر باقری: لزوم جدیت دولت عراق در تکمیل فرآیند خلع سلاح گروه‌های ضدانقلاب/ حضور نیرو‌های بیگانه عامل مهم ناامنی در منطقه است
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح ضمن تشکر از دستور قاطع دولت عراق برای خلع سلاح گروه‌های مسلح ضدانقلاب در منطقه اقلیم که با تنظیم و امضای توافق‌نامه امنیتی به نتیجه رسید، گفت: انتظار می‌رود تکمیل فرآیند خلع سلاح این گروه‌ها با جدیت پیگیری شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه:
نافرمانی دو تیپ صهیونیست‌ها از دستورات/ مردم فلسطین در حال نبرد با آمریکا هستند
سردار نقدی گفت: غزه گورستان لیبرال‌دموکراسی شد و پرونده تفکر غرب را برای همیشه بست؛ همه مردم دنیا دارند دو جریان را می‌بینند و مقایسه می­‌کنند.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی ستاد آجا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:
ارتش سیستم مناسبی برای ارتقای سطح مهارتی سربازان مهیا کرده است
حجت‌الاسلام محضری گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران به دلیل ظرفیت و استعداد سازمانی که دارد، سیستم مناسبی برای ارتقای سطح دانش مهارتی سربازان مهیا کرده است.

با حضور فرمانده کل ارتش؛
آیین تجلیل از منتخبین قرآنی ارتش برگزار شد
آیین تجلیل از منتخبین قرآنی ارتش با حضور امیر سرلشکر موسوی برگزار شد.

در آیین تجلیل از منتخبین قرآنی ارتش؛
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: فرماندهان نیرو‌های مسلح تفکرات قرآنی دارند
حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه فرماندهان نیرو‌های مسلح تفکرات قرآنی و معارفی دارند، گفت: فضای نیرو‌های مسلح کشورمان قرآنی است و ما هر لحظه به قرآنی شدن فکر می‌کنیم.

در آیین تجلیل از منتخبین قرآنی ارتش؛
فرمانده کل ارتش: عملیات طوفان‌الاقصی چهره شیطانی آمریکا را آشکار کرد/ ارتش در فضای قرآنی دستاورد‌های ارزشمندی کسب کرده است
سرلشکر موسوی با بیان اینکه عملیات طوفان‌الاقصی چهره شیطانی آمریکا را آشکار کرد، گفت: این عملیات و ایستادگی مردم غزه در مقابل ظلم و جنایات بی‌سابقه رژیم نامشروع و غاصب صهیونیستی و اربابان رسوا و بی‌آبروی آنها، نقاب دروغین مدعیان دفاع از حقوق بشر را برداشت.

در نشست خبری کنگره ملی شهدای پایتخت؛
فرمانده سپاه تهران بزرگ: رونمایی از سمفونی کنگره شهدا/ تهران منور به انوار نورانی شهدا می‌شود
سردار حسن‌زاده با اعلام خبر رونمایی از سمفونی شهدا در ایام برگزاری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت گفت: هدف از برگزاری این کنگره، ترویج هر چه بیشتر فرهنگ مقاومت و تحت‌الشعاع قرار دادن پایتخت از انوار نورانی شهداست؛ لذا همه بخش‌های نیرو‌های مسلح و رسانه‌ها به میدان آمده‌اند تا رویدادی اثرگذار خلق شود.

در نخستین کنفرانس «حکمرانی دانش مبنا، حکمرانی سرزمینی»؛
سرلشکر صفوی: «حکمرانی سایبرنتیک» در حال شکل‌گیری است
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه حکمرانی سایبرنتیک درحال به وجود آمدن است، گفت: دانش کنترل و حاکمیت بر پدیده‌های هوشمند از طریق کنترل و اشراف بر جریان اطلاعاتی است که می‌تواند آینده جهان را متحول کند.

در دومین روز از سفر به عراق؛
سرلشکر باقری با رئیس‌جمهور عراق دیدار کرد
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با «عبداللطیف رشید» رئیس‌جمهور عراق دیدار کرد.

در ادامه سفر به عراق صورت گرفت؛
دیدار سرلشکر باقری با رئیس حشدالشعبی
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سفر به عراق با فالح الفیاض دیدار و گفت‌وگو کرد.

دریادار ایرانی وارد باکو شد
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در صدر هیأتی وارد پایتخت جمهوری آذربایجان شد.

دیدار دریادار ایرانی با وزیر دفاع و فرمانده نیروی دریایی جمهوری آذربایجان
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با ژنرال ذاکر حسن‌اف و فرمانده نیروی دریایی آذربایجان دیدار و از یگان‌های نمونه دریایی این کشور بازدید کرد.

در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی: نبرد اراده‌ها در غزه/ جبهه مقاومت پیروز نهایی جنگ غزه است
سردار احمدی‌مقدم با بیان اینکه غربی‌ها در ادامه نبرد غزه به دلیل مشکلات مالی و داخلی خود از حمایت از صهیونیست‌ها عقب‌نشینی خواهند کرد، گفت: رژیم صهیونیستی توان ضربه زدن به حماس را ندارد.

در آیین تجلیل از پیشکسوتان و بازنشستگان مراقبت پرواز نیروی هوایی ارتش؛
جانشین فرمانده نهاجا: برگزاری جشن صد سالگی نیروی هوایی ارتش/ خاطرات پیشکسوتان مراقبت پرواز در حال تدوین است
امیر سرتیپ خلبان «هادیان» با بیان اینکه کارکنان مراقبت پرواز با اقدام به‌موقع خود بارها از بروز حوادث جبران‌ناپذیر جلوگیری کردند، گفت: به همت دفتر مطالعات و تحقیقات نهاجا، خاطرات پیشکسوتان این حوزه در حال جمع‌آوری و نگارش است.

در مراسم بهره‌برداری از پروژه ۲۱۲ واحدی مسکن سازمانی شهید زرهرن؛
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش: یگان‌های نزاجا تأمین‌کننده امنیت پایدار در مناطق مرزی هستند
امیر سرتیپ «نعمتی» گفت: یگان‌های نیروی زمینی ارتش در گستره نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مستقر هستند و این حضور موجب پایداری امنیت مرز‌هاست.

در بازدید از منطقه پدافند هوایی شمال؛
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش: افزایش مهارت نظامی عامل پیشرفت روزافزون نیرو‌های مسلح است
امیر سرتیپ صباحی‌فرد گفت: افزایش مهارت نظامی کارکنان متخصص و فنی موجب پیشرفت روزافزون نیرو‌های مسلح به‌ویژه مجموعه پدافند هوایی شده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا:
دفاع مقدس الگویی برای مردم غزه است
سردار صفوی جبهه مقاومت را محصول دفاع مقدس دانست و گفت: مردم غزه در حال مقاومت در برابر صهیونیست‌ها هستند؛ مقاومتی که برگرفته از ایستادگی ملت ایران در دوران دفاع مقدس است.

دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛
قایق‌های تندروی سپاه؛ چالشی برای ناو‌های آمریکایی در خلیج فارس
قایق‌های تندروی سپاه می‌توانند چالش عمده‌ای برای نیروی دریایی هر کشور متخاصمی از جمله نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس باشند.

در نشست خبری نمایشگاه جامع تربیت و آموزش ارتش؛
دریادار سیاری: ارتش در همه مراحل آموزشی از تجربیات دفاع مقدس استفاده می‌کند
معاون هماهنگ‌کننده ارتش از افتتاح اولین نمایشگاه جامع تربیت و آموزش در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه به نمایش گذاشتن زنجیره تولید سرمایه انسانی و رزمنده‌پروری برای انجام مأموریت است.

با پرتابگر بومی سلمان؛
جدیدترین کپسول زیستی ایران با موفقیت به فضا پرتاب شد+ فیلم
جدیدترین کپسول زیستی ایران ساعاتی پیش با پرتابگر بومی سلمان با موفقیت به فضا پرتاب شد.

معاون تربیت و آموزش ارتش خبر داد؛
برگزاری تور راهیان پیشرفت در حاشیه نمایشگاه جامع تربیت و آموزش ارتش
امیر سرتیپ شیخ با بیان اینکه نمایشگاه جامع تربیت و آموزش ارتش در بالاترین سطح برگزار می‌شود، گفت: در مدت برپایی این نمایشگاه، تور راهیان پیشرفت برگزار خواهد شد.

در مراسم تست تانک‌های T-۷۲ ارتقایافته؛
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش: تجهیز تانک‌های «T-۷۲f» به سیستم‌های اتوماتیک/ نزاجا در لبه فناوری تانک‌های مدرن دنیا قرار دارد
امیر سرتیپ نعمتی گفت: امروز در لبه فناوری تانک‌های مدرن دنیا قرار داریم و تجهیزات و ادوات نصب‌شده بر روی آن‌ها کاملاً بومی و متناسب با تهدیدات و دانش روز دنیا طراحی شده و ارتقا یافته است.

در سومین گردهمایی روحانیون ارتش؛
معاون هماهنگ‌کننده نزاجا: نقش معنویت در سرنوشت جنگ/ باور و ایمان عامل برتری محور مقاومت بر دشمنان است
امیر سرتیپ فلاح گفت: باور و ایمان همواره تأثیر منحصربه‌فردی در روحیه رزمندگان داشته و این موضوع در میان رزمندگان دوران دفاع مقدس و همچنین رزمندگان محور مقاومت در غزه سبب برتری آنان بر دشمنان شده است.

بیانیه ارتش به‌مناسبت سالگرد شهدای رسانه؛
خبرنگاران متعهد جهادگران عرصه بصیرت و راویان فرهنگ شهادت هستند
ارتش جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای تأکید کرد: خبرنگاران متعهد، جهادگران عرصه بصیرت و راویان فرهنگ شهادت هستند که با هنر متعالی خبرنگاری، نورافشانی و روشنگری می‌کنند.

توقیف شناور‌های حامل ۴.۵ میلیون لیتر سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه
نیروی دریایی سپاه، شناور‌های حامل بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق را توقیف کرد.

در نشست «بسیج جهانی اسلام - مقاومت، رمز پیروزی»؛
سرلشکر سلامی: «بسیج» عظیم‌ترین قدرت دفاعی پایان‌ناپذیر دنیاست
فرمانده کل سپاه گفت: بسیج ما آن‌گونه که او را در میدان می‌شناسیم، عظیم‌ترین قدرت دفاعی پایان‌ناپذیر دنیاست.

در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛
فرمانده دانشگاه افسری امام حسین (ع): جبهه مقاومت با صلابت در حال دفاع از کیان اسلام است
سردار «غلامی» گفت: امروز خون پاک سردار شهید مدافع حرم «حسن اکبری» و دیگر همرزمان شهیدش به ثمر نشسته و جبهه مقاومت، با صلابت درحال دفاع از کیان اسلام و اهل‌بیت (ع) است.

بر اساس تفاهم‌نامه امضاشده؛
سطح همکاری‌های سپاه تهران بزرگ و مرکز امور مساجد ارتقا می‌یابد
سطح همکاری‌های سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ و مرکز رسیدگی به امور مساجد بر اساس تفاهم‌نامه امضاشده میان طرفین، ارتقا می‌یابد.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران در مجمع بسیجیان استان گلستان مطرح کرد؛
نتانیاهو راهی جز خودکشی ندارد/ وحدت مردم منطق گفتمان بسیج است
سردار نقدی گفت: نتانیاهو هیچ راهی جز خودکشی ندارد و این عین بن بستی است که به واسطه حماسه رزمندگان جبهه مقاومت در طوفان الاقصی ایجاد شده است.

فرمانده نزاجا عنوان کرد؛
استقرار یگان‌های موشکی، پهپادی و توپخانه نزاجا در مرز‌های شمال شرق کشور
امیر حیدری گفت: نیروی زمینی ارتش در مناطق مرزی شمال‌شرق کشور یگان‌های موشکی، پهپادی، توپخانه و متحرک هجومی را در آینده مستقر خواهد کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:
فرهنگ مقاومت در دوران دفاع مقدس به جهان صادر شد
سردار «سلیمانی» گفت: مقاومت یک فرهنگ و تفکر است که توسط ملت ایران در دوران دفاع مقدس به جهان صادر شد، مقاومت درحقیقت مهم‌ترین مولفه در جنگ است و اهمیت آن از سلاح، تجهیزات و نیروهای نظامی نیز بالاتر است.

بازگشت ناوگروه ۹۳ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به میهن
ناوگروه رزمی ۹۳ نداجا به سر فرماندهی ناوشکن تمام‌ایرانی جماران پس از ۱۰۲ روز اجرای مأموریت تأمین امنیت تردد کشتی‌های نفتکش و تجاری جمهوری اسلامی ایران در دریای سرخ و خلیج عدن، به بندرعباس بازگشت.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش:
شهیدان بزرگترین معامله جهان را انجام دادند
امیر حاتمی با بیان اینکه شهیدان بزرگترین معامله جهان را انجام دادند، گفت: جمع بزرگ رسانه بیش از ۱۷۰ شهید تقدیم و همواره بدون خواسته‌ای نقش مهمی در کشور ایفا کرده‌اند.

در دیدار با خانواده شهدای نیروی هوایی؛
معاون هماهنگ‌کننده نهاجا: آرامش کشور مرهون شهداست/ توانمندی بالای نیرو‌های مسلح قدرت بازدارندگی برای ایران اسلامی ایجاد کرده است
امیر سرتیپ طالب‌زاده با بیان اینکه آرامش امروز کشور را مدیون شهدا و خانواده‌های آن‌ها هستیم، گفت: توانمندی بالای نیرو‌های مسلح قدرت بازدارندگی برای کشورمان ایجاد کرده است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش:
ایران قدرت برتر و بازیگر اصلی منطقه است
امیر دریادار «سیاری» گفت: امروز به برکت انقلاب و خون شهدا جمهوری اسلامی ایران جایگاه مهمی در نظام بین‌المللی دارد و به عنوان یک قدرت برتر بازیگر اصلی صحنه در منطقه است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار