مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبر داد؛

بهره‌مندی ۲ هزار نفر از اهالی روستای «چاه‌عباس اردونی» از خدمات جهادگران

«هنری» به اجرای رزمایش «جهادگران فاطمی۳» در شهرستان نهبندان اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از دو هزار نفر از مردم این منطقه از خدمات گروه‌های جهادی بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۶۳۴۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸ - 01December 2023

بهره‌مندی ۲ هزار نفر از اهالی روستای «چاه‌عباس اردونی» از خدمات جهادگرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «مهدی هنری» مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی امروز (جمعه) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: رزمایش «جهادگران فاطمی۳» با حضور بیش از ۹ هزار جهادگر در قالب ۹۳۵ گروه جهادی از اقشار مختلف مردم به مناسبت هفته بسیج در استان خراسان جنوبی اجرا شد.

وی بیان داشت: جهادگران از ۲۹ آبان‌ماه تا هشتم آذرماه در ۶۶ نقطه روستایی و ۲۹ نقطه حاشیه شهرها در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، پزشکی، سلامت، آموزش، فنی و مهارتی خدمات‌رسانی کرده و در این رزمایش از ظرفیت تمامی اقشار استفاده شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رزمایش «جهادگران فاطمی۳» امسال در قالب قرارگاه‌های جهادی صورت گرفت، توضیح داد: فعالیت گروه‌های جهادی در قالب قرارگاه بدین صورت است که از قبل تمامی نیازها و مشکلات مردم منطقه احصا و متناسب با نیاز هر منطقه گروه‌های جهادی مختلف برنامه‌ریزی شده و در یک روز تجمیع خدمات در منطقه مشخص شده انجام می‌شود.

هنری با بیان اینکه از ابتدای امسال ۲ هزار و ۱۰۰ اردوی جهادی در استان برگزار شده، گفت: ۲۱ هزار جهادگر در این اردوها شرکت کردند و ارزش ریالی این خدمات جهادی ۲ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال بوده است.

وی به اجرای رزمایش «جهادگران فاطمی۳» در شهرستان نهبندان اشاره کرد و افزود: ۲۵۰ جهادگر در منطقه چاه‌عباس اردونی حضور پیدا کرده که از این تعداد ۱۵۰ جهادگر بومی شهرستان نهبندان و ۱۰۰ جهادگر تخصصی در حوزه‌های مختلف از سطح استان طی دو روز به مردم این منطقه خدمات‌رسانی کرده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی تبیین کرد: خدمات گروه‌های جهادی در شهرستان نهبندان شامل خدمات پزشکی، دندانپزشکی، میزخدمت، آموزشی، فرهنگی، فنی مهارتی، موضوعات مرتبط با کودکان و غیره است که پیش‌بینی می‌شود بیش از دو هزار نفر از مردم این منطقه از خدمات گروه‌های جهادی بهره‌مند شوند.

هنری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی مشکلات مردم منطقه یکی از مهم‌ترین مشکلات اهالی چاه‌عباس اردونی سرویس بهداشتی و گازرسانی داخل مساکن محرومان بود که تلاش می‌شود با کمک ظرفیت‌های مختلف از جمله کمیته امداد و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه این مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار