دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

برگزاری «دوره بصیرت‌افزایی» کارکنان بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس در قم/ سرهنگ حیدری: ضرورت تحقق امر ولایت در صدبرابری کردن تولیدات فرهنگی دفاع مقدس/ حجت‌الاسلام لقمانپور: جامعه امروز نیازمند اشاعه فرهنگ دفاع مقدس است

مراسم افتتاحیه نخستین دوره بصیرت‌افزایی کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سراسر کشور در قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶ - 22November 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم افتتاحیه نخستین دوره بصیرت‌افزایی کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سراسر کشور، روز گذشته (سه‌شنبه) همزمان با آغاز هفته بسیج به میزبانی شهر قم برگزار شد.

سرهنگ ستاد «حمید حیدری» رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج پژوهش‌های دفاع مقدس در این مراسم، طی سخنانی با اشاره به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار پیشکسوتان حماسه و ایثار و مسئولان و کارکنان بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس (۲۹ شهریور)، اظهار داشت: معظم‌له در آن دیدار، موضوع ۱۰۰ برابر شدن آثار و تولیدات مرتبط با دفاع مقدس را مطالبه کردند.

برگزاری نخستین «دوره بصیرت‌افزایی» کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در قم+ تصاویر

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج پژوهش‌های دفاع مقدس گفت: از این‌رو تدبیر سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر پیگیری کامل این موضوع متمرکز شد و لذا در تلاش هستیم تا با برنامه‌ریزی‌های گسترده و با همکاری کارکنان بنیاد در سراسر کشور، امر ولایت را محقق نماییم.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با بیان امتیازات شهر قم از جمله فضیلت زیارت حرم حضرت معصومه (س) و امامزادگان و نیز حضور در مسجد مقدس جمکران، گفت: قم خاستگاه انقلاب و دومین گلزار شهدای مدافع حرم در کشور است، علاوه بر آن قبور خیل زیادی از شهدای سپاه بدر، شهدای غیر ایرانی همچون شهید کمال کورسل فرانسوی در قم است و افتخارآفرینی لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در ۱۷ عملیات، و ... از ویژگی‌های قم است.

برگزاری نخستین «دوره بصیرت‌افزایی» کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در قم+ تصاویر

حجت‌الاسلام لقمانپور افزود: برخی ویژگی‌های انقلاب اسلامی و ایثار و شهادت در کشور تنها منحصر به قم است که از آن جمله می‌توان وجود بیت تاریخی امام خمینی (ره)، محل تولد شهید محمدحسین فهمیده، وجود مزار شهید قرنی نخستین سپهبد شهید در قم و مزار شهید فراشاهی که حضرت امام (ره) بر پیکر مطهر وی نماز خواندند، یادمان ۱۴ شهید گمنام خضر نبی (ع)، گلزار شهدای شیخان و علی بن جعفر (ع) و ... را نام برد.

مطالب بیشتر:
**تصاویر/ آیین افتتاحیه دوره بصیرت‌افزایی کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

وی با اشاره به اهمیت برگزاری دوره بصیرت‌افزایی، ویژه کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: بدون تردید برگزاری این دوره‌های معنوی که با تدبیر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس محقق شده است، نقش بسزایی در افزایش بصیرت و آگاهی در میان کارکنان این نهاد انقلابی و ارزشی که ترویج طریق نورانی شهدای والامقام را چراغ راه خود دارند خواهد داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم خاطرنشان کرد: گسترش و اشاعه فرهنگ ناب دفاع مقدس و حفظ یاد و خاطره شهدا می‌تواند جامعه اسلامی ما را در مسیر آرمانی انقلاب اسلامی نگه‌دارد.

بر اساس این گزارش؛ برگزاری این دوره با هدف بصیرت‌افزایی و آگاه‌سازی پرسنل و خانواده‌های ایشان، برای سایر کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در دوره‌های آتی برنامه‌ریزی شده و مباحث اخلاقی، اعتقادی، سبک زندگی اسلامی و ... زیر نظر اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناسان بنیاد، محتوای آن را تشکیل می‌دهد.

برگزاری نخستین «دوره بصیرت‌افزایی» کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در قم+ تصاویر

دوره بصیرت افزایی کارکنان بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس سراسر کشور در قم برگزار شد+ تصاویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها