در نشست خبری مشترک با رئیس‌جمهور تاجیکستان؛

رئیس‌ جمهور: ملت ایران تصمیم گرفته تحریم را به فرصت تبدیل کند

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: ملت و جوانان ایران تصمیم گرفته‌اند تحریم‌ها و تهدید‌ها را به فرصت‌ها تبدیل کنند؛ این فرصت‌ها امروز در ایران اسلامی کاملا قابل مشاهده است.
کد خبر: ۶۲۹۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴ - 08November 2023

رئیس‌جمهور: ملت ایران تصمیم گرفته تحریم را به فرصت تبدیل کندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌ جمهور در نشست خبری مشترک با «امامعلی رحمان» رئیس‌جمهور تاجیکستان اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران به‌رغم تهدید‌ها و تحریم‌ها، در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه علم و فناوری پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است.

رئیس‌ جمهور افزود: ما ظرفیت‌ها و تجارب بسیار خوبی در حوزه انرژی، کشاورزی و صنعت و معادن داریم و آماده هستیم تا این تجارب را با مردم تاجیکستان به اشتراک بگذاریم.

حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: ملت و جوانان ایران تصمیم گرفته‌اند تحریم‌ها و تهدید‌ها را به فرصت‌ها تبدیل کنند؛ این فرصت‌ها امروز در ایران اسلامی کاملا قابل مشاهده است.

وی بیان کرد: ایران و تاجیکستان اشتراکات فرهنگی دارند به همین جهت می‌توانیم همکاری‌های بسیاری داشته باشیم. مقرر شد با فعال شدن بخش‌های فرهنگی در دو کشور بتوانیم در جهت توسعه فرهنگی و زبان فارسی گام‌های جدی برداریم.

حجت‌الاسلام رئیسی عامل مقابله با تهاجم فرهنگی را داشته‌های فرهنگی دانست و افزود: سرمایه ایران و تاجیکستان داشته‌های فرهنگی مشترک است. این داشته‌های فرهنگی به عنوان سرمایه ماندگار باید برای صیانت از جوانان توسعه پیدا کند.

رئیس‌جمهور افزود: امروز داغی بر دل همه مردم مسلمان در جهان برجامانده است و همه انسان‌ها و مردمان باوجدان عالم را نسبت به سرنوشت مردم فلسطین داغدار و دغدغه‌مند کرده است. امروز نمی‌توانیم از موضوع فلسطین بگذریم، چون فلسطین مساله ما، جهان اسلام و مساله بشریت و حمایت از مردمی مظلوم و مقتدر است.

حجت‌الاسلام رئیسی یادآور شد: آنچه که همواره مورد تاکید ما قرار دارد قطع سریع حملات به مردم غزه و پایان یافتن نسل‌کشی و کودک‌کشی در فلسطین است. تاکنون چهار هزار کودک و هزاران نفر از مردم بی‌گناه و مظلوم فلسطین به دست رژیم صهیونیستی و با حمایت آمریکایی‌ها وغربی‌ها به شهادت رسیده‌اند.

رئیس‌جمهور گفت: امروز مردم جهان می‌خواهند سریعا به این حملات پایان داده شود و محاصره مردم غزه سریعا شکسته شود و امدادرسانی به مردم فلسطین آغاز و به حقوق حقه مردم فلسطین توجه شود. امیدواریم این سازمان‌های جهانی و بین‌المللی فریاد، سخن و خواست مردم جهان را شوند و به خواست آن‌ها توجه کنند.

ادامه دارد ...

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار