امام جمعه اصفهان:

برخی از قوانین در خصوص قاچاق با اسلام مطابقت ندارد

آیت‌الله «طباطبایی‌نژاد» با انتقاد از وجود برخی قوانین ناقص و ناکارآمد در زمینه قاچاق کالا و بی‌توجهی به سرمنشأهای اصلی قاچاق، گفت: برخی قوانین وجود دارد که حتی با اسلام مطابقت ندارند. 
کد خبر: ۶۲۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵ - 14October 2023

برخی از قوانین در خصوص قاچاق حتی با اسلام هم مطابقت نداردبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، آیت‌الله «سیدیوسف طباطبایی‌نژاد» نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در دیدار فرمانده انتظامی این استان، با اشاره به کلامی از امیرمومنان (ع) پیرامون اهمیت جایگاه نیروهای مسلح در نظام اسلامی اظهار داشت: امیر مومنان (ع) درباره نیروهای مسلح تعریفی در نامه به مالک اشتر دارند و می فرمایند «حُصُونُ الرَّعيَّةِ وَ زَينُ الوُلاةِ وَ عِزُّالدِّينِ».

وی با بیان سه صفتی که امیر مومنان (ع) برای نیرو‌های مسلح عنوان کرده‌اند، گفت: نیرو‌های مسلح همانند قلعه‌ای برای مردم هستند و اگر نیرو‌های مسلح در جامعه باشند، مردم احساس می‌کنند که در قلعه مستحکمی قرار دارند؛ یعنی آن‌ها باید سبب آرامش مردم باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: دومین صفت نیرو‌های نظامی و انتظامی از منظر امیر المومنین (ع) این است که برای دین مایه عزت بوده و زینت رهبران کشور هستند؛ لذا آرامش مردم به وسیله پلیس حاصل می‌شود.

وی احساس امنیت خاطر در مراجعه به پلیس را مهم دانست و گفت: فرد باید بداند زمانی که به نیروی انتظامی مراجعه می‌کند، مانند برادر، او را راهنمایی می‌کنند.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر لزوم مدارا با مردم و رعایت ادب و احترام نسبت به ارباب‌رجوع تصریح کرد: گاهی فکر می‌کنیم اگر فردی جرمی مرتکب شده باید مورد ناسزا قرار گیرد، در حالی که حتی اگر بزرگ‌ترین جنایت را نیز انجام داده باشد در نهایت، بشر است و نباید نسبت به او عصبانی شد.

وی اضافه کرد: پیامبر اعظم (ص) تعبیری دارند که بسیار مهم است و می‌فرمایند: «بعثت علی المدارات کما بعثت علی الرساله»؛ یعنی من برای مدارای با مردم مبعوث شده‌ام همچنان که برای رسالت مبعوث شده‌ام؛ لذا باید با مردم مدارا کرد.

آیت الله طباطبایی‌نژاد پرهیز از زورگویی و رعایت مدارا با مردم را مهم عنوان کرد و ادامه داد: سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) نیز همین است؛ لذا نباید افراد را از دین و حکومت دور کنیم، به طوری که آن‌ها از این مسائل دست بکشند.

وی همچنین با انتقاد از وجود برخی قوانین ناقص و ناکارآمد در زمینه قاچاق کالا و بی‌توجهی به سرمنشأهای اصلی قاچاق، گفت: برخی قوانین وجود دارد که حتی با اسلام مطابقت ندارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار