با حضور اندیشمندان و صاحبنظران حوزه و دانشگاه؛

همایش «دفاع مقدس و هویت اجتماعی» در قم برگزار شد

همایش علمی «دفاع مقدس و هویت اجتماعی» با حضور جمعی از کارشناسان و صاحبنظران حوزوی و علوم اجتماعی در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۱۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶ - 09October 2023

همایش «دفاع مقدس و هویت اجتماعی» در قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، همایش علمی «دفاع مقدس و هویت اجتماعی» با حضور جمعی از کارشناسان و صاحبنظران حوزوی و علوم اجتماعی و پیشکسوتان دفاع مقدس در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم برگزار شد.

در ابتدای این همایش، حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به اینکه ساخت مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم از دستاورد‌های سفر پربرکت رهبر معظم انقلاب اسلامی به قم است، اظهار داشت: با راه اندازی و اخذ مجوز رشته‌های دانشگاهی به دنبال تبیین بعد علمی دفاع مقدس هستیم.

وی افزود: راه اندازی رشته‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد مرتبط با حوزه ایثار و شهادت، جمع آوری ۱۸ جلد موسوعه جهاد و مقاومت، اخد مجوزه راه اندازی دانشگاه جهاد و مقاومت از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تدوین فصلنامه از جمله اقداماتی است که در معرفی بعد علمی دفاع مقدس در قم صورت گرفته است.

لقمانپور همچنین مباحثی را بر اساس آیات و روایات و کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی در موره دفاع مقدس و مکتب دفاعی اسلام بیان کرد.

در ادامه، حجت الاسلام حسن خیری رییس انجمن مطالعات اجتماعی حوزه، حجت الاسلام نصرالله آقاجانی و حسن عبدی از اعضای هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) و معصومه فاطمی پژوهشگر مطالعات زنان به ارائه مباحثی با موضوعات دفاع مقدس و هویت ملی، هویت، فرهنگ و دفاع مقدس، فلسفه مقاومت و هویت دفاع مقدس و هویت زنان در جنگ‌های جهانی و دفاع مقدس پرداختند.

در همایش فوق، مصطفی ملایی استاد دانشگاه و رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم نیز حضور داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار