در مراسم معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان؛

امیر سهرابی: موزه‌های دفاع مقدس مراکزی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان/ دفاع مقدس الگویی برای مردم فلسطین و محور مقاومت است

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس الگویی برای مردم فلسطین و محور مقاومت است، گفت: دفاع مقدس قله، و محور مقاومت دامنه آن است و امروز در فلسطین شاهد این محور مقاومت هستیم.
کد خبر: ۶۲۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵ - 08October 2023

امیر سهرابی: دفاع مقدس الگویی برای مردم فلسطین و محور مقاومت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز (یکشنبه) در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان که در سنندج برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: دفاع مقدس قله، و محور مقاومت دامنه آن است و امروز در فلسطین شاهد رشادت این محور هستیم و این مهم از نشانه‌های عظمت دفاع مقدس و نشأت گرفته از آن است.

امیر سهرابی ضمن تبریک پیروزی رزمندگان فلسطین در نبرد با رژیم صهیونیستی افزود: ان‌شاءالله این پیروزی طلیعه‌ای برای نابودی رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی باشد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه وضعیت بقای رژیم صهیونیستی بعد از این شکست همانند سابق نخواهد بود، گفت: رژیم صهیونیستی جزیره‌ امنی برای خود ایجاد کرده بود، اما مبنای این خانه عنکبوتی بر پایه جنایت، خیانت و کشتار استوار بوده که اکنون شاهد نابودی آن هستیم.

وی در ادامه به نقش کردستان در دوران دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: کردستان در دوران دفاع مقدس یکی از استا‌ن‌های درگیر جنگ بود و مردمان آن با گوشت و خون خود دفاع مقدس را احساس کردند؛ در این میان، روستاییان بیشترین سختی را متحمل شدند.

امیر سهرابی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس، مردم کردستان همواره حامی و پشتیبان رزمندگان بودند و زنان و مادران این دیار دوشادوش مردان کردستانی در جبهه‌های جنگ و پشت جبهه در مقابل دشمن ایستاده و در زیر گلوله‌باران آن‌ها به زندگی در روستا ادامه دادند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه مردم کردستان با گروهک‌های درمانده همکاری نکرده و در مقابل، حامی رزمندگان بودند، گفت: آرامش و آسایش امروز نتیجه همان فداکاری‌ها و پایمردی شهدا در دوران دفاع مقدس است.

وی به «حنیفه محمدی» یکی از بانوان کردستانی و حامی رزمندگان در دوران دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: این بانوی کردستانی در دوران دفاع مقدس برای رزمندگان نان محلی می‌پخت و هیچ‌وقت از تهدید گروهک‌ها نترسید؛ نمونه‌های فراوانی از این بانوان در کردستان حضور دارند.

امیر سهرابی خاطرنشان کرد: فرهنگ جهاد و شهادت، بازدارندگی در برابر ابرقدرت‌ها، زنده نگه‌داشتن ملت ایران در سایه نگاه توحیدی امام راحل (ره) به قدرت، و نهراسیدن از دشمن، از ارزش‌ها و ثمرات هشت سال دفاع مقدس است که امروزه به الگویی برای مردم فلسطین و محور مقاومت تبدیل شده است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه با اشاره به ساخت موزه دفاع مقدس در کردستان اظهار داشت: تاکنون در ۲۴ استان کشور موزه دفاع مقدس احداث شده، اما این مهم یکی از اقدامات مغفول مانده در کردستان است.

وی گفت: کردستان شهدای بسیار زیادی را تقدیم انقلاب کرده و آرامش و آسایش کنونی ما حاصل همین مجاهدت‌هاست؛ بنابراین برای جلوگیری از فراموش نشدن این دلاوری‌ها باید موزه دفاع مقدس در کردستان احداث و این ارزش‌ها برای مردم تبیین شود.

امیر سهرابی با بیان اینکه باید ارزش‌های دفاع مقدس در گالری‌های موزه دفاع مقدس برای نوجوانان و جوانان نمایش داده شود، تأکید کرد: باید به شیوه‌ای عمل کنیم تا جوانان و نوجوانان با دیدن آثار دفاع مقدس احساس غرور کنند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: موزه دفاع مقدس یکی از مراکز فرهنگی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و نوجوان است و مسئولان استانی نیز در ساخت و احداث آن همراه ما باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار