خطیب جمعه قم:

دوران دفاع مقدس عصر شکوفایی ایمان و مقاومت/ پرتاب ماهواره نور ۳ جلوه‌ای از فتح قله‌های بلند است

آیت‌الله «اعرافی» گفت: دوران طلایی دفاع مقدس، عصر شکوفایی ایمان و مقاومت بود و باید قدر آن را دانست.
کد خبر: ۶۱۹۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹ - 29September 2023

دوران دفاع مقدس عصر شکوفایی ایمان و مقاومت بود

به گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» امام جمعه قم در خطبه‌های امروز نماز در مصلای قدس قم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس کارزار نابرابری بود که بعد از انقلاب آغاز شد و هیچ مصداقی در قرن‌های اخیر ندارد.

وی افزود: ایمان ملت، استواری مردم و رهبر امام خمینی (ره) پدیده‌ای بی نظیر را خلق کرد که ملتی تنها با دست خالی در برابر حمایت همه مستکبرین عالم در برابر صدام پیروز شد.

خطیب جمعه قم تاکید کرد: دفاع مقدس فصلی تاریخی و کم نظیر در تاریخ ایران بود و باید قدر آن دوران طلایی و عصر شکوفایی ایمان و مقاومت را دانست.

آیت الله اعرافی اضافه کرد: زنده شدن سنت‌های صدر اسلام در جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها بی‌نظیر بود. آنچه در تاریخ اسلام و عاشورا می‌خواندیم را در جبهه‌ها به چشم دیدیم. عبادت، اخلاق، معنویت، ایثار و فداکاری در جبهه‌ها تجسم پیدا کرد و دفاع مقدس به یک مکتب نجات بخش و مقاومت تبدیل شد.

وی با اشاره به میلاد رسول الله (ص) گفت: ما هم به وحدت ملی و هم وحدت مذهبی نیازمند هستیم. انقلاب اسلامی منادی وحدت میان ملل اسلامی و منادی وحدت میان مستضعفین در مقابل مستکبرین بود. سرمایه‌های بزرگ و کم نظیر جهان اسلام و مستضعفان به گونه‌ای است که اگر انسجام پیدا کنند همه قدرت‌های مستکبر کنار خواهند رفت.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: پرتاب موفق‌آمیز ماهواره نور سه و قرار گرفتن ایران جز ده کشور دارای این فناروی مایه مباهات و افتخار است. علیرغم تحریم‌های سنگین و ظالمانه، ملت ما روز به روز قله‌های بلندی را فتح می‌کند.

وی ضمن توصیه به دشمن شناسی، درک موقعیت، خنثی سازی توطئه‌ها و مقاومت، تصریح کرد: ملت ما با علم و دانش، حکمت، شجاعت، هوشمندی و دشمن شناسی باید مسیر پیشرفت را بپیماید، این پیشرفت‌ها باید اسمترار پیدا کند، رشد اقتصادی افزایش پیدا کند و همه این‌ها باید در حل مشکلات معیشتی اثر گذار باشد.

امام جمعه قم یادآور شد: ما باید قدرت ملی و ایمانی خود را با مشارکت قوی و انتخاب صحیح در انتخابات‌های پیش رو نشان دهیم. سیاست خارجی فعال و گسترش گفتمان محور مقاومت از اصولی است که باید مدنظر قرار بدهیم.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: دوستان ایران و انقلاب به افق‌هایی در پیش‌رو امیدوار باشند و بدانند ایران بر سر عهد و پیمان خود ایستاده است.

وی خطاب به دشمنان گفت: دشمنان بدانند هوشیاری و مجاهدت مردم ایران، تلاش مسئولان، پیشگامی جوانان و وحدت ملت به فضل خدا تلاش‌ها و توطئه‌های آنان را ناکام خواهد کرد و داغ حسرت و ناامیدی را بر دل مستکبرین عالم خواهد نشاند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به حضور رئیس مرکز اسلامی چین در نماز جمعه شهر قم گفت: از ملت و دولت چین به خاطر همراهی‌هایی که در عقد قرارداد‌ها دارند تشکر می‌کنیم و امیدواریم در پیشبرد قرارداد راهبردی ایران و چین عزم شان استوار باشد.

وی با تقدیر از انجمن اسلامی چین گفت: از این پایگاه و به نام حوزه علمیه انتظار داریم که نسبت به مسلمانان چین در نقاط مختلف چین توجه بیشتری شود، مشکلات آنان کاهش پیدا کند و روابط خوب شما با مسلمانان تقویت شود.

خطیب جمعه قم با اشاره به اینکه مقاطع سنی و بر مسئولیت‌ها، ثواب و عقاب انسان تاثیر می‌گذارد، اظهار کرد: در روایت متعددی بیان شده است که بعد از ۴۰ سالگی، مسئولیت انسان‌ها تشدید و سنگین‌تر می‌شود و مواخذه خداوند هم بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار