کارشناس مذهبی:

آبادی مساجد روحیه مقاومت را در جامعه تقویت می‌کند

حجت‌الاسلام «ماندگاری» گفت: یکی از راه‌های تقویت روحیه مقاومت در برابر دشمن آباد کردن مساجد است؛ البته عمران و آبادانی مسجد به ساختن گنبد و گلدسته نیست بلکه آبادانی مسجد به حضور فعال نیروهای جوان و انقلابی در آن است.
کد خبر: ۶۱۶۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸ - 17September 2023

آبادی مساجد روحیه مقاومت را در جامعه تقویت می‌کندبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «مهدی ماندگاری» استاد حوزه و دانشگاه در جمع زائران و مجاروران بارگاه منور رضوی اظهار داشت: یکی از برکات عزاداری برای سیدالشهدا (ع) و پیاده‌روی اربعین اتحاد مسلمانان است. در ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) همه مسلمانان زیر بیرق عزای حسینی جمع می‌شوند و با هم مهربان هستند.

وی تصریح کرد: امروز دشمن از این اتحادی که در جریان پیاده‌روی اربعین بین مسلمانان ایجاد شده به وحشت افتاده است و ما باید حتی‌المقدور روحیه خدمت، مهرورزی و مهربانی که در پیاده‌روی اربعین داشتیم را حفظ کنیم و این میز خدمت و این خدمت جهادی را به دیگر ایام سال تسری دهیم.

ماندگاری افزود: دشمن همیشه در صدد است که اتحاد مسلمانان را درهم بشکند و دستور قرآن برای مقابله با دشمن؛ «فَاستَقِم کَما أُمِرتَ» است. انقلابی شدن خیلی راحت است ولی انقلابی ماندن کار بسیار دشواری است. برای انقلابی ماندن نیاز به استقامت داریم.

این استاد حوزه ادامه داد: یکی از راه‌های تقویت روحیه مقاومت در برابر دشمن آباد کردن مساجد است. البته عمران و آبادانی مسجد به ساختن گنبد و گلدسته نیست بلکه آبادانی مسجد به حضور فعال نیروهای جوان و انقلابی در آن است.

این کارشناس مذهبی عنوان داشت: قرآن برای حفظ اتحاد مسلمین به آن‌ها دستور می‌دهد که به «حَبلُ الله» تمسک کنند که در روایات اسلامی از «حبل الله» تعبیر به ولایت اهل‌بیت (ع) شده است. بنابراین اگر امتی می‌خواهد استقامت آن‌ها در برابر دشمن نشکند باید ولایتمدار باشد.

ماندگاری تصریح کرد: یکی دیگر از راه‌هایی که کمک می‌کند استقامت ما در برابر دشمن نشکند، این است که هرگز به تبلیغات دروغ دشمن توجه نکنیم چراکه اگر به تبلیغات دشمن گوش کنیم مانند مردم کوفه از نمازخوان بودن فردی چون امیرالمومنین (ع) تعجب خواهیم کرد.

وی گفت: دو ماه عزاداری برای سیدالشهدا (ع) باعث شده شور و شعور حسینی در ما ایجاد شود و اگر این دستاورد ارزشمند را در خود حفظ کنیم این شور و شعور ما را به ظهور منجی عالم بشریت خواهد رساند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار