نماینده ولی فقیه در استان سمنان عنوان کرد؛

جوانان هدف اصلی دشمنان در شرایط کنونی

حجت‌الاسلام «مطیعی» گفت: نسل جدید جامعه ایران اکنون هدف دشمنان هستند که بیشتر دانش آموزان و دانشجویان را شامل می‌شوند و باید طرح‌های روشنگرانه برای افکار این اقشار اجرایی شود.
کد خبر: ۶۱۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱ - 13September 2023

جوانان هدف اصلی دشمنان در شرایط کنونی

به گزارش  دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین «مرتضی مطیعی» نماینده ولی فقیه در استان سمنان امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در دفتر امام جمعه این شهر اظهار داشت: دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی از هر طریقی به دنبال ایجاد بحران در جامعه هستند.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرد: به گفته امام خامنه‌ای، دشمنان مرکزی برای ایجاد بحران در ایران دارند زیرا می خواهند امنیت را زیر سوال ببرند. این رویکرد دشمن فقط برای ایران نیست و در برابر هر کشوری که نخواهد زیرمجموعه آنان قرار بگیرد، چنین رویکردی دارند.

امام جمعه سمنان «وحدت ملی و امنیت ملی» را ۲ عنصر حیاتی برای هر کشوری برشمرد و ادامه داد: این ۲ اصل مورد هدف دشمنان ایران اسلامی است و همه باید در تقویت این حوزه‌ها مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه کشور با یک رویکرد برنامه‌ریزی شده از سوی دشمن مواجه است و ما نیز باید برای مقابله برنامه داشته باشیم، درباره رویکرد مواجهه با عوامل حاضر در ناآرامی‌ها، یادآور شد: همه مشارکت‌کنندگان در مسایل سال گذشته را با یک چشم نباید دید.

حجت الاسلام مطیعی افزود: در آموزه های دینی هم وجود دارد و مثال‌های قرآنی نیز سرلوحه زندگی ماست که این ناآرامی‌ها و عوامل پشت صحنه آن مصداق «باطل» است که در برابر حق قرار گرفته اند.

وی با اشاره تمثیلی، باطل را به کف روی آب تشبیه کرد و افزود: کف از بین رفتنی است و قرآن باطل را کفی می داند که از بین می رود. دشمنان بدانند راه به جایی نمی برند و برای کشور هزیه‌تراشی می کنند.

این مسئول تاکید کرد: نسل جدید جامعه ایران اکنون هدف دشمنان هستند که بیشتر دانش آموزان و دانشجویان را شامل می شوند و باید طرح‌های روشنگرانه برای افکار این اقشار اجرایی شود. کارهای مثبت و ایجابی مورد نیاز است و با توجه به اینکه شبهات همچنان پایان نیافته است، باید زمینه‌سازی برای اجرای برنامه‌های جامع روشنگرانه پیش‌بینی شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تاکید بر اینکه دانش آموزان و دانشجویان ابدا ضددین نیست، گفت که دشمنان به دنبال این هستند که بی‌وزنی و بی قانونی را در مذاق این قشرها شیرین جلوه دهد و آنان را به دنبال اهداف خود جلب کند. جوانان خواسته هایی دارند و البته نیازهایی هم دارند که خودشان متوجه نیستند و رفع آن وظیفه صاحبان‌فکران است.

وی تاکید کرد: عموم دانش آموزان و دانشجویان فرزندان خودمان هستند، برخی خواسته ها و مطالبات آنها با دسیسه دشمن اکنون به شبهه تبدیل شده و این بخش از این قشر باید توجیه شود.

حجت الاسلام مطیعی یادآور شد: شبهات باید از دوره دانش آموزی برطرف شود تا در دوره دانشجویی برای افراد شبهات به مسایل بزرگتر و آسیب‌زا تبدیل نشود.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی امسال به طور مستقیم اقدامات علیه کشور را برعهده گرفته است، ادامه داد: دشمن امسال رو در رو در برابر ارزش های جامعه ایران ایستاده است. نباید در داخل کشور کوتاه بیاییم و اصل کار، کار فرهنگی و ریشه ای است.

وی با اشاره به انتخاب سمنان به عنوان دومین شهر دوستدار کتاب در کشور افزود: برای سمنان افتخاری است که به عنوان شهر دوم دوستدار کشور و گزینه «پایتختی کتاب ایران» هم مدنظر است که این مساله نیز مقدماتی نیاز دارد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان متذکر شد: کتاب کاغذی را باید گسترش داد، کتاب صوتی هم نوعی مطالعه است که به ویژه در بین جوانان و نوجوانان جای خود را باز کرده است. جای کتاب در جامعه خیلی از جایگاه اصلی خود عقب مانده است و پس از بهبود شرایط کتاب، باید به مسایل اندیشگانی نیز پرداخته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار