در ششمین همایش بین‌المللی اربعین مطرح شد؛

شهردار تهران: فرهنگ دفاع مقدس جریان مقاومت را شکل داد/ اربعین‌ حسینی پیام انقلاب اسلامی را به جهان صادر کرد

زاکانی با بیان اینکه امروز اربعین‌ حسینی پیام انقلاب اسلامی را به جهانیان صادر کرده است، گفت: اربعین تجلی وحدت و اوج حمکت، منزلت و اوج ایثار و فداکاری است.
کد خبر: ۶۱۵۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶ - 11September 2023

شهردار تهران: فرهنگ دفاع مقدس جریان مقاومت را شکل داد/ اربعین‌ حسینی پیام انقلاب اسلامی را به جهان صادر کردبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «علیرضا زاکانی» شهردار تهران صبح امروز (دوشنبه) در ششمین همایش بین‌المللی اربعین که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به اینکه قیام‌های مختلفی برای مبارزه با ظلم شکل گرفت، اظهار داشت: انقلاب اسلامی توانست به رهبری امام راحل و پس از آن رهبر معظم‌ انقلاب اسلامی در مقابل ظلم‌ها ایستادگی و آن‌ها را شکست دهد.

زاکانی گفت: در جای جای راه طی شده از پیروی انقلاب اسلامی و تا امروز هرگاه وحدت و انسجام در کشورمان وجود داشت حماسه‌ای بزرگ شکل گرفت.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به دفاع مقدس و ویژگی‌های آن گفت: جنگ نابرابر هشت ساله به ظاهرا با یک جریان بعثی بود اما در حقیقت همه استکبار پشت صدام بودند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس سراسر گوهر و روحیه از خودگذشتگی بود که باید از آن درس گرفت، اظهار داشت: در سراسر دفاع مقدس روحیه و انگیزه الهی، وحدت، انسجام و قیام همگانی برای دفاع مشخص است.

زاکانی گفت: انگیزه الهی در دفاع مقدس آن‌گونه بود که به عنوان یک ذخیره تمام نشدنی دائما می‌توان به آن رجوع کرد.

شهردار تهران افزود: امروز اثرات دفاع مقدس به صورت جریان مقاومت شکل گرفته است و رزمندگان زیادی در این راه با نثار جان خود عظمت و بزرگی را به ما نشان دادند.

زاکانی خاطرنشان کرد: اربعین حرکت و مسیر پیوستگی بین ملت‌ها را شکل می‌دهد.

شهردار تهران با بیان اینکه امروز اربعین‌ حسینی پیام انقلاب اسلامی را به جهانیان صادر کرده است، گفت: اربعین تجلی وحدت و اوج حمکت، منزلت و اوج ایثار و فداکاری است.

زاکانی اظهار داشت: آن چیزی که برای ما نجات بخش است فرهنگ عاشورا است که امروز بخشی از آن را در اربعین حسینی مشاهده می‌کنیم.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار