سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان:

۸۲ درصد گلزار شهدای روستا‌های استان زنجان ساماندهی شدند

برزگر با بیان اینکه آمار مشخصی از ساماندهی گلزار شهدای والامقام شهرستان‌های استان جمع‌بندی شده است، گفت: ۸۲ درصد گلزار شهدای روستا‌های استان زنجان ساماندهی شدند.
کد خبر: ۶۱۴۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴ - 04September 2023

۸۲ درصد گلزار شهدای روستا‌های استان زنجان ساماندهی شدندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «عباس برزگر» سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه گلزار شهدا یکی از مهمترین پایگاه‌های خودسازی معنوی و مرکز فرهنگی برای جوانان این مرزوبوم است، اظهار داشت: در این راستا جهت تکریم از مقام شامخ شهدا اقدام به ساماندهی گلزار‌ها شده انجام شده است.

وی افزود: ۴۳۰ گلزار در شهرستان‌های استان زنجان موجود است که از این تعداد ۳۶۱ گلزار ساماندهی شده است. همچنین ۲ هزار و ۹۰۳ مزار شهدا در روستا‌های استان زنجان وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۷۳۷ مورد تا به امروز ساماندهی شده است.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان عنوان کرد: آخرین وضعیت ساماندهی گلزار شهدای استان زنجان به تفکیک شهرستان‌ها عبارتند از ابهر تعداد کل گلزار ۴۱، ایجرود ۳۰، خدابنده، ۱۱۵، خرمدره، ۱۰، زنجان ۹۶، سلطانیه ۲۷، طارم ۴۷ و ماهنشان ۶۴ است که در شهرستان‌های ابهر و خرمدره وضعیت ساماندهی گلزار شهدا ۱۰۰ درصد انجام شده است.

برزگر تصریح کرد: آمار مشخص شده از شرایط ساماندهی گلزار در شهرستان‌های خدابنده ۹۳ درصد، سلطانیه ۹۹ درصد، طارم ۸۸ درصد، ایجرود ۸۷ درصد و ماهنشان ۷۳ درصد ساماندهی گلزار‌ها انجام شده است که در شهر زنجان ۹۶ درصد ساماندهی گلزار‌ها انجام گرفته است.

وی با اینکه ۸۲ درصد از گلزار‌های روستایی در شهرستان‌های استان ساماندهی شده است گفت: تعداد مزار روستایی یک هزارو ۱۱۰ مورد و تعداد گلزار روستایی ۴۰۵ مورد است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار