رئیس جمهور:

رویش‌های بسیاری همچون شهید صدرزاده صورت گرفته است

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: با وجود همه مشکلات، رویش‌های خوبی همانند شهید مصطفی صدرزاده صورت گرفته است، اما باید نگران ریزش‌ها هم باشیم.
کد خبر: ۶۱۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴ - 21August 2023

رویش‌های بسیاری همچون شهید صدرزاده صورت گرفته است

به گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید‌ ابراهیم رئیسی» ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار با جمعی از علما و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: بخشی از مشکلات امروز کشور را نتیجه برخی ولنگاری‌ها و محصول دوره‌های مختلف است.

وی افزود: اگرچه که اولویت دولت اقتصادی است، اما از فرهنگ هم غافل نمی‌شویم و برخی از امور که کم‌توجهی و بی‌توجهی شده بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. با وجود همه مشکلات، رویش‌های خوبی همانند شهید مصطفی صدرزاده صورت گرفته است، اما باید نگران ریزش‌ها هم باشیم.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه در سال‌های گذشته ولنگاری در مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی صورت گرفت، تصریح کرد: در برخی از شهر‌ها کارخانه‌ها از کار افتادند و این موضوع باب شده بود که چرا باید به سراغ تولید رفت، برخی به جای تولید به سراغ واردات می‌رفتند تا نیاز کشور را رفع کنند که این موضوع بی‌توجهی به اصول و ارزش‌هایی بود که انقلاب بخاطر آن ایجاد شده بود، در کل سمت و سوی مسائل کشور به سمتی رفت که کشور در حوزه اقتصاد، تولید و فرهنگ رو به ولنگاری رفت.

وی با بیان اینکه ولنگاری‌ها در غربالگری‌ها، کنترل‌ها، حراست‌ها و گزینش‌ها هم قابل مشاهده بود به نوعی که برخی از افراد ناکارآمد در مجموعه‌ها بکارگیری می‌شدند، تاکید کرد: حجاب در اولویت دولت است، فاصله‌ها میان مشی مجریان با مبانی مورد انتظار مردم، شهدا و رهبری ایجاد شده بود و حساسیتی که انتظار می‌رفت نبود، با هجوم رسانه‌های دشمن به مسائلی همانند حجاب، وضعیت خاص شد و فضاسازی به سمتی رفت که نیرو‌های حزب‌الهی هم نمی‌توانستند نسبت به منکرات تذکر دهند.

رییس جمهور با بیان اینکه در بخش کشاورزی و معدن ما شاهد رشد منفی بودیم که این آمار در کشاورزی به بالای یک درصد و در معدن هم به ۲.۵ درصد رسید. در سال ۱۴۰۱ منابع و مصارف دولت هم‌خوانی داشت و تلاش کشور این است که کسری بودجه نداشته باشیم و هزینه اضافی نکنیم، اظهار کرد: روز نخستی که دولت را تحویل گرفتیم آمار رشد نقدینگی ۴۲ درصد بود که اکنون بانک مرکزی این آمار را ۲۵ درصد اعلام کرده است.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه در رابطه با انتقال پول‌های ایران کاری عزت‌مندانه انجام گرفت، تصریح کرد: ما کشور را به تحریم گره نمی‌زنیم و اگر مشکلی هم باشد این مشکلات را به جامعه منتقل نمی‌کنیم و با مدیریت امور به دنبال رفع مشکلات خواهیم بود. دولت کشور را بدون باج دادن به دیگران مدیریت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: دولت حقیقا در ادوار مختلف درحال پیشرفت است و تهاجمات دشمنان بخاطر پیشرفت کشور است. پیامی که دشمن گرفته این است که تحریم نتوانسته ما را متوقف کند. من به علما اطمینان می‌دهم که امور دولت را پیش خواهیم برد و امیدواری حقیقی برای گذشتن از بحران‌ها وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار