امام جمعه اردبیل:

جامعه تشنه الگو‌های تربیتی با نگاه توحیدی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: جامعه بشری امروز تشنه الگو‌های تربیتی با نگاه توحیدی و محور ارزشی است.
کد خبر: ۶۰۳۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹ - 16July 2023

جامعه تشنه الگو‌های تربیتی با نگاه توحیدی استبه گزارش  دفاع‌پرس از اردبیل، آیت «سید حسن عاملی» ظهر امروز (یکشنبه) در مراسم رونمایی از کتاب «تجلی مصباح» در اردبیل اظهار کرد: جوانان ما امروز در عظیم‌ترین جنگ فکری و عقیدتی به الگویی شایسته بر مبنای معرفت‌افزایی نیاز دارند که می‌توانیم انبیا و اولیای الهی را به عنوان شایسته‌ترین الگو به آن‌ها معرفی کنیم.

وی ویژگی‌های ممتاز امام علی (ع) و حضرت سیدالشهدا (ع) را در مسیر تربیتی نسل آینده یادآور شد و تصریح کرد: به شرط آنکه این الگو‌ها در عمل پیاده شود، می‌توانیم شایسته‌ترین پیام تربیتی و معرفتی را به نسل آینده منتقل کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: الگو‌های ممتاز رفتاری و اخلاقی باید در عمل خود را نشان دهند همان طوری که حضرت علی (ع) عدالت را در عمل و امام حسین (ع) نیز شجاعت و دینداری را در صحرای کربلا به نمایش گذاشت تا همه امت اسلامی در احیای این ارزش‌ها تلاش و جدیت داشته باشند.

آیت‌الله عاملی افزود: ما حق نداریم این الگو‌ها را تنها در شعار خلاصه کرده و نوعی بی‌اعتمادی در جامعه به وجود آوریم بلکه بهتر است به دور از حق ویژه و یا ترس و واهمه از برخی رفتارها، عدالت، امر به معروف و نهی از منکر و حفظ حرمت و عفت و عزت مسلمانان را نادیده نگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید این الگو‌های بی‌نظیر تربیتی را در قالب قصه‌های آموزنده برای کودکان و نوجوانان ما بیان کند تا از طریق مبانی هنری و فرهنگی بتوانیم این الگو‌ها را به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

آیت‌الله عاملی، ضرورت تمرکز و توجه به اصول تربیتی و فرهنگی را به عنوان ریل توسعه و تحول یادآور شد و اضافه کرد: ضروری است تا با پرورش عواطف و احساسات به سمت کار‌های مناسبی برویم تا حرام و محرمات در زندگی‌ها بروز و ظهور نکرده و سعادتمندی دنیوی و اخروی را رقم بزنیم.
وی بیان کرد: شخصیت ائمه معصومین برای ما بزرگترین سیره و سلوک و معیار‌های حرکتی را به وجود آورده و شایسته است با نگاه توحیدی جامعه تشنه‌ای که نیازمند الگو‌های تربیتی است، سیراب کنیم.

آیت‌الله عاملی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در تولید این کتاب با محوریت شخصیت امام حسین (ع) و انتخاب موضوع بیش از نیمی از کار به انجام رسیده و نیم دیگر نیز در حسن سلقیه‌ای است که نویسنده در تهیه و تدوین مطالب از آن بهره می‌برد.

وی ضرورت تهیه و تدارک کتاب و پایان‌نامه‌ها را به صورت کاربردی و عملیاتی یادآور شد و تصریح کرد: ما به کتاب‌ها و پایان‌نامه‌هایی که در قفسه کتابخانه‌ها خاک بخورد، نیازی نداریم.

آیت‌الله عاملی ضرورت معرفی چهره عاطفی حضرت علی (ع) و دیگر معصومین را یادآور شد و گفت: در این کتاب نیز نویسنده سعی کرده تا الگو‌های رفتاری امام حسین (ع) را به تصویر بکشد که در بخش عظیمی از این کتاب مطالب و مضامین بیان شده، بکر و ناب است.

وی افزود: اگر بر اساس سیره بزرگان دین عمل کنیم نه تنها در این دنیا بلکه در جهان آخرت نیز به سعادت رسیده و زمینه پیشرفت و ترقی فراهم می‌آید.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ضرورت حمایت مسئولان فرهنگی را از نویسندگان یادآور شد و بیان کرد: نویسندگان ما باید با انتخاب موضوعاتی شایسته در مسیر حرکتی درست گام مؤثری بردارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار