امام جمعه موقت خرم آباد:

وحدت مسلمین از مهمترین رهاوردهای اجتماعی حج است

حجت الاسلام شمسی‌فر گفت: از مهمترین رهاورد‌های اجتماعی حج، وحدت مسلمین است، حاجیان در حج از وضعیت مسلمین اطلاع پیدا می‌کنند و از نقشه‌های دشمنان برای مسلمین و چپاول ثروت آن‌ها و فراموشی مردم مظلوم فلسطین آگاه می‌شوند.
کد خبر: ۶۰۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵ - 30June 2023

وحدت مسلمین از مهمترین رهاوردهای اجتماعی حج است

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، حجت الاسلام «بهروز شمسی‌فر» امام جمعه موقت خرم آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلی این شهر ضمن دعوت همگان به تقوای الهی، اظهار داشت: هر نفسی یک شاهد همراه اوست که به سوی قیامت او را سوق می‌دهد و شاهدی هم بر آن نفش قرار داده که بر عمل او شهادت می‌دهد.

وی با بیان اینکه همراه هر انسانی هم گواه هست و هم شاهدی برای سوق دادن او به سوی محشر، افزود: در آن زمان هیچ کسی کمک حال انسان نیست و از عهد و عیال خود هم فرار می‌کند، در آن لحظه کسی حالش خوب است که بتواند جای پایی برای ایستادن پیدا کند.

شمسی‌فر عنوان کرد: در آن زمان اضطراب و تشویش زیاد است و طفل به یک باره پیر می‌شود، اما راه چاره نجات از آن اضطراب و دلهره تقوا است، چرا که مومن با مرگ به آرامش می‌رسد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به 12 تیر روز صنعت و معدن، افزود: این روز را به همه صنعتگران و کارکنان صنعت و معدن تبریک می گوییم.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت و معدن یکی از وزارتخانه‌های بسیار مهم است، عنوان کرد: این وزارتخانه در اشتغال و معیشت مردم مسئولیت بسیار سنگینی برعهده دارد و اگر از این مسئولیت کوتاهی کنند و مردم به خاطر این کوتاهی در سختی قرار بگیرند باید جوابگو باشند.

شمسی‌فر با اشاره به سخت بودن مسئولیت در پیشگاه خداوند، ادامه داد: اگر کسی که مسئولیت پذیرفت از عهده آن بربیاید عبادت است و چنانچه کوتاهی نماید با سختی و عذاب در پیشگاه خداوند همراه خواهد بود.

امام جمعه موقت خرم‌آباد همچنین با اشاره به 11 تیر، شهادت چهارمین شهید محراب حضرت آیت‌الله صدوقی و همه کسانی که با جانفشانی و فداکاری باعث استقلال و آزادی و پیشرفت کشور شدند، عنوان کرد: در این روز آمریکا به ناو مسافربری ایران حمله کرد، هواپیمای که طبق قوانین حقوق بین‌الملل باید در امنیت پرواز می‌کرد با حقوق بشر آمریکایی مورد حمله قرار می‌گیرد و فرمانده آن حمله هم مورد تشویق قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه چنین رفتاری قابل دفاع نیست، تصریح کرد: حقوق بشر آمریکایی می‌گوید که هر جا منافع آمریکا اقتضا کند باید ملت‌ها مورد حمله و تهاجم قرار گیرند.

شمسی‌فر همچنین با اشاره به ولادت امام هادی(ع)، بیان کرد: امام هادی(ع) در اواخر عمر، اندک اندک ارتباط خود را با مردم کم کرد که شرایط را برای غیبت امام زمان(عج) آماده کند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به روز شهرداری و دهیاری‌ها، افزود: یکی از خواسته‌های مردم این است که شهرداری و شورای شهر به وضعیت شهر و پارک‌ها و خیابان‌ها بیشتر توجه کند و ضمن بازرسی، مناطق مشکل‌دار تفریحی و شهری را رصد کرده و مشکلات موجود را برطرف کند.

وی با انتقاد از وضعیت مبلمان شهری، گفت: متاسفانه آسفالت برخی از خیابان‌های شهر پر از چاله و چوله است و خودروهای مردم هنگام عبور از این خیابان‌ها با صدمه مواجه می‌شود و مردم از این وضعیت گلایه دارند و امیدواریم که شهرداری رسیدگی‌های لازم را داشته باشد.

شمسی‌فر با اشاره به حضور حاجیان در ایام حج، تصریح کرد: رهاورد حج برای حاجیان، آمرزش گناهان و تحول و دگرگونی برای آنها است.

امام جمعه موقت خرم آباد افزود: در روایات داریم که اگر یک حاجی به حج برود و متحول شود لبیک به ندای حضرت ابراهیم گفته و اگر حاجی در حج بمیرد لبیک به ندای جبرییل گفته، اما اگر یک حاجی به حج برود و متحول نشود لبیک به ندای شیطان گفته است.

ی با اشاره به رهاورد اجتماعی حج، عنوان کرد: از مهمترین رهاوردهای اجتماعی حج، وحدت مسلمین است، حاجیان در حج از وضعیت مسلمین اطلاع پیدا می‌کنند و از نقشه‌های دشمنان برای مسلمین و چپاول ثروت آنها و فراموشی مردم مظلوم فلسطین آگاه می‌شوند و امیدواریم که روزی برسد که مومنان با وحدت و همبستگی از همه منافع خود دفاع و مظلومین عالم را نجات دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار