مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیریت جهادی است

«محمدی» گفت: ما دولتی‌ها باید در همه زمینه‌ها تسهیل‌گر باشیم، تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیریت جهادی است.
کد خبر: ۵۹۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲ - 12June 2023

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیریت جهادی استبه گزارش دفاع‌پرس از همدان،  «محمدعلی محمدی» مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان که در استانداری همدان برگزار شد، اظهار کرد: اعتقاد قلبی ما است که اقتصاد مقاومتی مشکلاتی را که سر راه ما بود برمی دارد.

وی با بیان اینکه این امر محقق نمی‌شود مگر با همت و تلاش مضاعف، افزود: اقتصاد مقاومتی مقید به زمان خاصی نیست؛ این یک فرهنگ و گفتمانی است که بتواند در تمام عرصه‌ها خود را نشان دهد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه مدیران دستگاه‌ها باید دقت و تدبیر لازم و تلاش مضاعف در زمینه اقتصاد مقاومتی داشته باشند، گفت: یک بخش آن آب است، استان همدان با تنش آبی و نداشتن برنامه باعث افت آب شد، در دشت‌ها با کمبود آب مواجه هستیم با این نزولات آسمانی به حد کفایت نمی‌رسد؛ باید سال‌ها نزولات باشد تا آب‌های زیرزمینی افزایش یابد.

وی ابراز داشت: یکی از این عرصه‌ها بحث کشاورزی است که با تهیه سند بخش کشاورزی به طور قطع موثر در بحث اقتصاد مقاومتی موفق خواهد بود.

محمدی عنوان کرد: باید بدون مصرف بیش از اندازه در کشاورزی به سمت و سوی صنایع کم آب بر برویم که بتواند برای ایجاد اشتغال و تولید بیشتر کمک موثری باشد.

وی گفت: باید کاری کنیم که تولیدکننده ما سرگردان نشود و دیگری دیوان سالاری است که اگر به آن بی‌توجهی شود سرگردانی پیش می‌آید؛ یک نفر که وارد این عرصه می‌شود بداند کارش به کجا ختم می‌شود؛ درگاه مجوزها به این کمک می‌کند که فرد سرگردان نشود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان ادامه داد: ما دولتی‌ها باید در همه زمینه‌ها تسهیل‌گر باشیم، این درگاه صدور مجوزها به خاطر این است که مباحث را کنترل کند، تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیریت جهادی است، اگر مدیریت جهادی داشته باشیم به طور قطع باید بدانیم خیلی از کارها اتفاق نمی‌افتد، ما باید تسهیل‌گر امور باشیم.

وی بیان داشت: نگاه سازمانی باید عوض شود، ما همه جمع شدیم کاری انجام شود نباید تعصب سازمانی داشته باشیم باید دیدگاه‌هایمان را عوض کنیم.

محمدی اضافه کرد: ما کاری که انجام می ‌دهیم برای مردم و واحدهای تولیدی است؛ باید ظرف و مظروف را کنار هم ببینیم، اقتصاد مقاومتی برای مردم و مخاطبمان است، خروجی کار مهم است و لازمه آن این است که ظرف و مظروف را کنار هم بگذاریم.

وی ابراز داشت: بحث بهره‌وری در همه موارد به خصوص انرژی است و می‌طلبد ادارات و سازمان‌ها کارهایی انجام دهند، سپاه و بسیج باید کمک حال دولت باشند که با فرهنگ بسیجی کار انجام دهند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان خاطرنشان کردپد: زنجیره ارزش کمک می‌کند تا همه از آن منتفع شوند، اگر به زنجیره ارزش تاکید داریم شک نکنید همه موانع و مشکلات ما حل خواهد شد.

وی متذکر شد: بحث ثبت جهانی سیر همدان با درایت و پیگیری استاندار انجام شد، شناخته شدن این یک شناسنامه است، در این شرایط تحریم مراودات پولی و مالی، اکنون سیر همدان برند جهانی شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار