رئیسی در نشست خبری مشترک با «محمداف»:

ایران و ترکمنستان همکاری‌های سیاسی را گسترش می‌دهند

رئیسی گفت: ایران و ترکمنستان همکاری‌های سیاسی را گسترش می‌دهند
کد خبر: ۵۹۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹ - 30May 2023

ایران و ترکمنستان همکاری‌های سیاسی را گسترش می‌دهندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری مشترک با «قربانقلی بردی محمداف» رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان در سخنانی با اشاره به نشست دوجانبه، گفت: در این نشست اسنادی را به امضا رساندیم که جلوه‌ای از اراده دو کشور برای توسعه روابط سیاسی اقتصادی و فرهنگی و تمدنی است.

وی افزود: روابط خوبی با کشور دوست و برادر ترکمنستان داریم، اما این میزان از روابط کافی نیست و سطح روابط ایران و ترکمنستان می‌تواند گسترش یابد و مرز دو کشور فرصتی برای همکاری‌ها تلقی می‌شود.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: حوزه بعدی همکاری که در مذاکرات تصمیم‌گیری شد، توسعه روابط در حوزه آب و برق است و دو کشور در این رابطه می‌توانیم همکاری خوبی برای تبادل آب و برق داشته باشیم.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه علاوه بر روابط دوجانبه، درباره همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه مذاکره شد، اظهار کرد: مصمم هستیم همکاری‌های خود را ذیل سازمان‌های منطقه و فرامنطقه گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: بر نگاه مثبت آقای «بردی محمداف» درباره ایران تأکید می‌کنم. نگاه جمهوری‌اسلامی به منطقه نگاه صلح، امنیت و ثبات است.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه گام‌های مشترک در حوزه فرهنگی و تمدنی تأمین‌کننده خواست هر دو کشور ایران و ترکمنستان است، گفت: رابطه ما با ترکمنستان نه رابطه همسایگی، بلکه خویشاوندی است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار