عضو هیات مدیره موسسه روایت سیره شهدا:

شهادت، اجر زندگی مجاهدانه است

حجت‌الاسلام «ماندگاری» گفت: شهدا زندگی مجاهدانه داشتند و در واقع اجر این زندگی که توام با مراقبت و اغتنام فرصت‌ها است، همین شهادت در راه خدا است.
کد خبر: ۵۷۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸ - 30January 2023

شهادت، اجر زندگی مجاهدانه استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام «محمدمهدی ماندگاری» عضو هیات مدیره موسسه روایت سیره شهدا در آیین بزرگداشت هفتمین سالگرد شهدای حماسه آزادسازی شهرک‌های شیعه‌نشین نبل و الزهرا با عنوان مدافعان عقیله، مجاوران کریمه، اظهار داشت: به تعبیر شهید حاج قاسم سلیمانی، کسی شهید نمی‌شود مگر اینکه قبل از آن شهید شده باشد.

وی افزود: این تعبیر حاج قاسم برگرفته از آیات قرآن است و در واقع شهدا قبل از شهادت، زندگی مجاهدانه داشتند.

ماندگاری با اشاره به ویژگی‌های زندگی مجاهدانه عنوان کرد: زندگی مجاهدانه مسیریاب آسمانی نیاز دارد، که از طریق قرآن، ولایت، مرجعیت و روحانیت میسر می‌شود.

عضو هیات مدیره موسسه روایت سیره شهدا استفاده از فرصت‌ها و مجاهدت حداکثری را دومین ویژگی زندگی مجاهدانه دانست و گفت: مقاومت و صبر نیز ویژگی دیگر زندگی مجاهدانه است کمااینکه ساکنان شهرک‌های شیعه‌نشین نبل و الزهرا نمونه بارز مقاومت بودند.

راوی دفاع مقدس همچنین یادآور شد: برخی‌ها بسیجی بودند، اما مقاومت خود را از دست دادند و ساکت شدند، کسانی که مقاومت می‌کنند، در حقیقت این پیام را از قرآن گرفتند که هر چقدر سختی بیشتر باشد، موفقیت شیرین‌تر است.

ماندگاری با بیان اینکه وعده حضرت امام (ره) مبنی بر جمع شدن بساط سلطنت و رفتن صدام به زباله دان تاریخ تحقق پیدا کرده است بیان داشت: امام به ما وعده داد که آمریکا و اسرائیل و آل سعود هم نابود خواهند شد، از این رو شک نکنید وعده‌های این مرد الهی که وعده‌های الهی بوده، محقق می‌شود.

وی همچنین مراقبت از هوای نفس و امید به آینده را نیز از ویژگی‌های زندگی مجاهدانه برشمرد و گفت: اگر در مراقب خود نباشیم و از مسیر ولایت خارج شویم، گرفتار شیاطین خواهیم شد.

ماندگاری افزود: اگر منافقان مردم ایران را دوست دارند، چرا ۱۷ هزار نفر را به شهادت رساندند، و با صدام همکاری کردند؛ اگر سلبریتی‌های نمک نشناس می‌گویند مردم ایران را دوست داریم، چرا اموال خود را فروختند و رفتند عشق و حال می‌کنند، و به جوانان می‌گویند به میدان بیایید، پس این‌ها دروغ می‌گویند، آن‌هایی راست می‌گویند که در این ۴۴ سال در زلزله، سیل، جنگ و کرونا کنار مردم ایران بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار