ما مقاوم هستیم/ فرمانده حوزه شهید فهميده شهرستان آبیک:

سفرهای راهیان نور نسل جوان را با فرهنگ مقاومت آشنا می‌کند

بیگدلی گفت: سفرهای راهیان نور، مقدمه بازگشت افراد به خویشتن خویش است و موجب می‌شود تا نسل جوان با فرهنگ مقاومت آشنا شوند.
کد خبر: ۵۶۹۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵ - 29January 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، «بیگدلی» فرمانده حوزه شهید فهميده شهرستان آبیک از اعزام 80 نفر از دانش آموزان آبیک به سفر راهیان نور در مناطق عملیاتی جنوب کشور خبر داد و در بین این دانش آموزان زائر اظهار داشت: یکی از هدیه های بزرگ الهی بعد از جنگ، سفر کاروان‌های راهیان نور بود که آن را شهدا به جوانان امروز ما دادند.

وی افزود: امروز در قالب کاروان های راهیان نور، مردم با سفر به مناطق جنگی و نشستن بر روی خاک مقدس آن، به صورت حسی با دوران دفاع مقدس آشنا می‌شوند و این امر اثرگذاری خاصی روی افراد دارد به گونه ای که برخی که برای بار اول به مناطق عملیاتی می روند، متاثر می شوند و برای سال های بعد و حضور در مناطق عملیاتی مشتاق تر می شوند.

بیگدلی عنوان کرد: سفرهای راهیان نور، مقدمه بازگشت افراد به خویشتن خویش است و موجب می‌شود تا نسل جوان با فرهنگ مقاومت آشنا شده و هر چه بیشتر و بهتر در مسیر کمال معنوی گام بردارد و با تهاجم فرهنگی مبارزه کند.

وی گفت: برای نسل جوان امروز با دیدن رشادت های فرزندان این مرز و بوم در آن روزهای سخت، هویت ایجاد شده و به تاریخ همراه با موفقیت خویش می بالد و در مقابل جریان های ناامید کننده مقاوم می شود.

فرمانده حوزه شهید فهميده شهرستان آبیک ‌افزود: در دوران دفاع مقدس افرادی بودند که تمامی هستی خود را‌ یعنی جان خویش را فدا کردند و در صحنه غیرت ملی و دینی خوش درخشیدند و قهرمانان تاریخی ایران شدند که سفرهای راهیان نور موجب شده ‌تا از این لحاظ از قهرمانان آن دوران تجلیل و تقدیر شود.

این مسئول تصریح کرد: سفرهای راهیان نور موجب می شود تا بخشی از اهدافی که ما در مقابله با تهاجم فرهنگی داریم تامین شود و با یادآوری دوران دفاع مقدس، جوانان جایگاه خویش را بهتر بدانند و قوی‌تر عمل کنند. راهیان نور پیوند نسل اول انقلاب با نسل های جدید است. دوران دفاع مقدس تکه ای از تاریخ اسلامی شیعی مردم ایران است که به فرهنگ غنی گذشته تکیه دارد و بازدید و بیان این رویداد می تواند غیرت دینی جوانان را تشدید کند.

بیگدلی خاطرنشان کرد: تهاجم فرهنگی در جایی است که مردم از درون تهی باشند ولی مردم ایران اسلامی به فرهنگ غنی متکی هستند و ارزش هایی را همچون عاشورا، مقاومت، جان نثاری، شهادت و ایثار دارند. تهاجم فرهنگی در جایی است که خلاء معنوی در انسان باشد و این سفر موجب می‌شود عرفان، معنویت و عبودیت رزمنده خود به خود در نسل جوان تاثیر گذارد و بنیه معنوی افراد تقویت شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها