روایتی از دیدار فاتحان سوسنگرد با امام خمینی (ره)؛

تمام عشق ‌و شوق ما پاسداران، امام (ره) بود

«شکوری» درباره دیدار رزمندگان عملیات آزادسازی سوسنگرد با امام خمینی (ره) عنوان کرده است: همه عشق و شوق ما پاسداران در روی زمین، امام (ره) بود و حاضر بودیم جانمان را فدای ایشان کنیم اما نم اشکی بر چهره‌اش نبینیم.
کد خبر: ۵۶۱۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۷ - 17December 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، آزادسازی سوسنگرد در پاییز ۱۳۵۹ از جمله پیروزی‌های غرورآفرین و تاریخی کشورمان در جنگ تحمیلی بود که رزمندگان استان آذربایجان شرقی در کنار دیگر هموطنان نقشی پررنگ در آن ایفا کردند. زنده‌یاد «سیدحسن شکوری» جانباز دوران دفاع مقدس و رزمنده حاضر در این عملیات، در کتاب «با یاد خاطره‌ها» اثر «رضا قلی‌زاده علیار» خاطره جالبی از دیدار فاتحان سوسنگرد با حضرت امام خمینی (ره) پس از بازگشت از این شهر روایت کرده است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید: 

دیدار یار در جماران

«وقتی شنیدیم ائمه جمعه سراسر کشور فردا به دیدار حضرت امام (ره) می‌روند از آیت‌الله مدنی خواهش کردیم ما را هم به جماران ببرند ایشان هم وقتی اشتیاق رزمنده‌ها برای دیدار با امام (ره) را دیدند، گفتند: فردا صبح در تهران منتظر تماس من باشید باید با دفتر امام (ره) هماهنگ کنم.

حاج آقا در قم ما را به حال خودمان رها نکردند و به آقایی که در بازار تهران فردی شناخته شده بود سپردند به فکر جایی در تهران برای استراحت ما باشد. شب دیروقت حرکت کردیم و ساعت ۲ بعد از نیمه‌شب رسیدیم‌ تهران. نماینده‌ی آیت‌الله مدنی ما را به خانه خودش برد و شب را استراحت کردیم. بعد از نماز صبح خبر دادند با رفتنمان به دیدار حضرت امام (ره) موافقت شده. از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجیدیم. همه عشق و شوق ما پاسداران در روی زمین، امام (ره) بود و حاضر بودیم جانمان را فدای ایشان کنیم اما نم اشکی بر چهره‌اش نبینیم. 

وقتی به جماران رسیدیم آیت‌الله مدنی در محل بازرسی ایستاده بودند و خودشان ما را یکی یکی فرستادند داخل. کسی آن‌جا روی حرف ایشان حرفی نمی‌زد. امام (ره) که آمدند همه‌مان جانی دوباره گرفتیم؛ شعار دادیم و حضرت امام (ره) هم به ابراز احساسات ما پاسخ گفتند. وقتی همه آرام گرفتند به ما اشاره شد تا سرود رزمنده‌های آذربایجانی سوسنگرد را بخوانیم این سرود ورد زبان همه بچه‌ها بود و حالا خواندنش در جماران حلاوت دیگری داشت. شروع کردیم:

داغ دا داش دا گئزر اسلام اُردوسی

اسلام اُردوسونون یوخدی قورخوسی ...

(معنی: در کوه و بیابان‌ها، اردوی اسلام می‌گردد و از کسی ترسی ندارد ...) 

امام (ره) بیش‌تر اوقات در دیدارهایشان روی وحدت کلمه تأیید می‌کردند و این بار هم مضمون صحبت‌هایشان حفظ وحدت و یکدلی بین نیروهای مسلح و آحاد جامعه بود. دیدار با امام (ره) از لحاظ روحی بسیار مشعوفمان کرد. این دیدار یک توفیق الهی بود که نصیب ما شد.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار