مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

خانه هنرمندان بزودی در اهواز افتتاح می‌شود

حجت‌الاسلام کلاه‌کج گفت: با توجه به نیاز استان خوزستان به مکانی اختصاصی برای برگزاری برنامه‌های موسیقی، تا ماه آینده خانه هنرمندان در اهواز افتتاح می‌شود که این بنا جزء یکی از بنا‌های ماندگار و زیبا در اهواز خواهد بود.
کد خبر: ۵۲۹۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴ - 18June 2022

خانه هنرمندان بزودی در اهواز افتتاح می شودبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام «رضا کلاه کج» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان امروز در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره موسیقی خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان یک ظرفیت بزرگ برای موسیقی ایران است، اظهار داشت: برگزاری این دوره از جشنواره موسیقی نویدبخش روزهای بسیار خوب و روشنی است که پس از دو سال سپری شدن دوره کرونا اتفاق افتاده است.

وی با توجه به نیاز استان به مکانی اختصاصی برای برگزاری برنامه های موسیقی افزود: تا ماه آینده خانه هنرمندان در اهواز افتتاح می شود که این بنا جزء یکی از بناهای ماندگار و زیبا در اهواز خواهد بود.

کلاه کج گفت: خانه هنرمندان دارای دو سالن استاندارد و زیبا است که قول یکی از آن ها را به انجمن سینمای جوان اهواز داده ایم تا سالن سینما و مرکز آن ها باشد و دومین سالن نیز در این مراسم به انجمن موسیقی جهت اجرای برنامه ها و جشنواره های موسیقی اهدا می شود.

وی با اشاره به ظرفیت رشته هنرهای زیبا در اهواز و بعضی شهرستان های خوزستان بیان کرد: تاکنون فقط یک هنرستان رشته هنرهای زیبا در شهر اهواز وجود دارد و ۷۰ هنرجو درآن مشغول به تحصیل هستند؛ لذا امسال به همت معاونت هنری و سینمایی این اداره کل و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش، هنرستان هنرهای زیبا در منطقه ملی راه برای دختران راه اندازی می شود که در دو رشته موسیقی و سینما فعالیت می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: این اداره کل آمادگی راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا در شهرستان ها را دارد و لازم است که در این زمینه با توجه به ظرفیت موجود به ما اعلام کنند.

کلاه کج با اشاره به کسب رتبه نخست کشوری در آموزش هنر رایگان در مناطق محروم یادآور شد: تاکنون  با ثبت نام ۹ هزار نفر در این طرح در خوزستان این وزارتخانه اعلام آمادگی کرده تا ۱۰۰ هزار نفر در استان تحت پوشش این طرح قرار بگیرند لذا هنرجویان در تابستان امسال به صورت رایگان می توانند در رشته های موسیقی، عکاسی و دیگر هنرها آموزش ببینند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار