معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا (ع):

راهیان نور مسیری نورانی به سمت ارزش‌هاست

سردار «افراسیابی» گفت: راهیان نور مسیری نورانی برای هدایت ما به سمت ارزش‌هاست. مهم‌ترین اقدام در این عرصه ظهور کارهای جدید و نو بر اساس پیشرفت‌های جامعه در عرصه‌های پژوهشی است و مهم‌تر از این اقدامات استمرار و پیاده‌سازی این حرکت‌ها در زندگی روزمره است.
کد خبر: ۵۲۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶ - 20May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، آئین تجلیل از برگزیدگان چهاردهمین جشنواره فرهنگی ردپای عشق؛ ویژه زائران راهیان نور با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی‌اکبر افراسیابی» معاون‌ هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع) در تالار شهر مشهد برگزار شد.

سردار افراسیابی در این مراسم اظهار داشت: به‌رغم خطرات بجامانده از شیوع ویروس کرونا؛ اردوهای راهیان نور برگزار شد چراکه این مسیر و اردوها در قالب حضور در یادمان‌ها و مناطق عملیاتی دفاع مقدس راهی برای آشنایی علاقه‌مندان به مسیر مقاومت است.

وی افزود: تدارک و برگزاری چنین جشنواره‌ای چند ماه زمان می‌برد اما برگزارکنندگان این مراسم، آن را بدون هیچ چشم‌داشتی برگزار کردند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع) ادامه داد: در سیره فرماندهی معظم کل قوا ۲ موضوع راهیان نور و تمسک به سیره شهیدان همواره برجسته و مورد توجه معظم له بوده است.

افراسیابی خاطرنشان کرد: راهیان نور یک مسیر نورانی برای هدایت ما به سمت ارزش‌هاست. مهم‌ترین اقدام در این عرصه ظهور کارهای جدید و نو بر اساس پیشرفت‌های جامعه در عرصه‌های پژوهشی است و مهم‌تر از این اقدامات استمرار و پیاده‌سازی این حرکت‌ها در زندگی روزمره است.

وی همچنین درباره چرایی برگزاری اردوهای راهیان نور گفت: این سفر، همانند سفرهای زیارتی، بر اساس یک نیاز انجام می‌شود. هدف این است که با برگزاری اردوی راهیان نور زائران با سیره شهدا و رمز ماندگاری شهیدان آشنا شوند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع) تصریح کرد: اگر دیروز رزمندگان اسلام برای دفاع از دستاوردهای انقلاب خود را به جبهه‌ها می‌رساندند امروز باید با حضور در اردوهای جهادی و کمک‌های مومنانه با آبروی خود به یاری محرومین بشتابند تا در کنار ما فردی تشنه یا گرسنه نباشند.

افراسیابی ابراز داشت: امروز دشمن با جنگ در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی به دنبال تغییر سبک زندگی، ارزش‌ها، افکار و اقتصاد است؛ بر همین اساس باید بتوانیم سیره شهدا که همانا خدمت به انقلاب اسلامی و مردم در سایه اطاعت از رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ را در جامعه نهادینه کنیم.

وی در ادامه لازمه حرکت در مسیر انقلاب اسلامی را بصیرت دانست و افزود: بصیرت بدین معناست که ما هرکس تکلیف و وظیفه خود را بشناسد چراکه یکی از مشخصه‌های بارز شهدا عمل‌گرایی و تکلیف‌گرایی است.

در ابتدای این مراسم سرهنگ پاسدار «محسن سهیل طرقبه» مدیر سازمان اردویی راهیان نور سپاه امام رضا (ع) طی سخنانی به ارائه گزارش از برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری ردپای عشق پرداخت.

شعرخوانی «احمد بابایی» شاعر آیینی کشورمان از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

در انتهای این مراسم از برگزیدگان چهاردهمین جشنواره فرهنگی ردپای عشق تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار