رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان تاکید کرد:

باید از ظرفیت نهفته جوانان خوزستانی در ترویج هنر انقلابی استفاده کنیم

گهرویی با اشاره به تنظیم سند زیست بوم خوزستان گفت: استعدادهای نهفته بسیاری در استان وجود دارد که باید این افراد را شناسایی و از ظرفیت آنها در ترویج هنر انقلابی استفاده کنیم.
کد خبر: ۵۱۵۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸ - 09April 2022

باید از ظرفیت نهفته جوانان خوزستانی در ترویج هنر انقلابی استفاده کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، «محمد شهباز گهرویی» رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی در استان اظهار داشت: حدود ۱۰ سال است که به مناسبت سالروز شهادت «مرتضی آوینی» برنامه هایی در حوزه هنری با عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می شود و امسال برنامه‌های متنوعی در این راستا خواهیم داشت.

وی افزود: امسال با معرفی چهره‌های برجسته هنر انقلاب برنامه های این هفته را آغاز می‌کنیم که از سرفصل های مهم آن معرفی چهره سال هنر انقلابی خوزستان می باشد.

 گهرویی با اشاره به تنظیم سند زیست بوم خوزستان گفت: استعدادهای نهفته بسیاری در استان وجود دارد که باید این افراد را شناسایی و از ظرفیت آنها در ترویج هنر انقلابی استفاده کنیم.

وی با اشاره به شناسایی و حمایت از هنرمندان مناطق محروم و مردمی در حوزه ادبیات و هنر تصریح کرد: چشم انداز این سند بر پایداری و پیشرفت مردم خوزستان و جنوب عراق در حوزه هنر انقلابی است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان ادامه داد: برای اولین بار است که ۸۰ درصد بودجه اختصاص یافته به حوزه هنری را برای اجرای ۲ تا سه ساله برنامه های هنر انقلاب برنامه ریزی کرده ایم که امیدواریم حوزه هنری نقش واقعی خود را آغاز کند.

 وی افزود: با شناسایی آسیب ها در نقاط مختلف استان از ظرفیت های موجود برای برطرف کردن آنها استفاده خواهد شد.

شهباز گهرویی با اشاره به سند تحول حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان گفت: خوزستان به دلیل هم مرز بودن با کشور عراق و داشتن هنرمندانی به زبان عربی تصمیم بر برگزاری برنامه های مشترک با این کشور دارد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان با اشاره به وقایع خوب سال ۱۴۰۰ در حوزه هنری خوزستان، خاطر نشان کرد: موفقیت هنرمندان نمایش خوزستانی در کشور تونس که اقدام به شکل گیری دیپلماسی هنری شد و تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر کتاب «حوض خون» از موسسه پژوهشی، فرهنگی انقلاب اسلامی به قلم «فاطمه‌ سادات میرعالی» از موفقیت‌های هنرمندان انقلابی خوزستان در سال گذشته بود.

وی ادامه داد: از دیگر موفقیت های هنرمندان خوزستانی در سال ۱۴۰۰ می‌توان به برتری گروه تئاتر شمایل به کارگردانی «عبدالهادی الجرف» نمایش «عند ما تنتهی تسقط» که برگزیده جایزه تئاتر عربی السلام بخش بین‌المللی جشنواره تئاتر فجر شد و نیز راهیابی پنج نفر از هنرمندان هنرهای تجسمی به جشنواره فجر اشاره کرد.

 گهرویی یادآور شد: دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر توسط هنرمند خوزستانی «نادر سلیمانی» و کتاب خاطرات قرارگاه سری نصرت در حوزه ادبیات پایداری کتاب سال دفاع مقدس از دیگر موفقیت های هنرمندان حوزه هنری خوزستان در سال ۱۴۰۰ است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار