به مناسبت سالروز ولادت شهید مدافع حرم؛

مراسم تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم «کریمی» برگزار شد

به مناسبت سالروز ولادت شهید مدافع حرم «کریمی» مراسم تجلیل از خانواده شهید برگزار شد.
کد خبر: ۵۱۵۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷ - 09April 2022

مراسم تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم «کریمی» برگزار شدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید مدافع حرم «احمد کریمی چنبلو» روز اول فروردین ۱۳۶۵ به دنیا آمد. شهید اصالت مراغه‌ای دارد، اما ساکن تهران بود و در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (س) در روز پنجشنبه (۳۰ مهر سال ۱۳۹۴) مصادف با تاسوعای حسینی در سن ۲۹ سالگی به دست نیرو‌های تکفیری در شهر ریف سوریه به شهادت رسید و پیکر پاکش در آستان امامزاده علی‌اکبر (ع)واقع در چیذر به خاک سپرده شد.

شهید دوران دبیرستان را در شهرک محلاتی گذراند. امین با شوق، جسور و نترس بود. از همان مقطع در بسیج جماران و اختیاریه فعالیت داشت.

به مناسبت سالروز ولادت شهید مدافع حرم «احمد کریمی» و تکریم پدر شهید، سرهنگ «الیاس کریمی» از فعالان ارتش در لشکر ۲۱ حمزه بود و مادر مکرم شهید، نماینده سند راهبردی رزمندگان و شورای هماهنگی رزمندگان، نماینده هیئت محبان‌العسکری (ع) و پیشکسوتان منطقه شمال تهران و همچنین نماینده هیئت امنای مجتمع باران ۲ و همچنین «دکتر رمضانی» نماینده دانشگاه امام حسین (ع) و امیر سرتیپ خلبان «رضا رمضانی» نماینده ارتش جمهوری اسلامی ایران در منزل شهید گرد هم آمدند تا به تکریم، تجلیل و تقدیر از این شهید مدافع حرم بپردازند که سال ۱۳۹۵ در دفاع از حرم حضرت زینب (س) در شهر ریف سوریه به شهادت رسید.

در این مراسم که از سوی ایثارگران ستاد کل نیرو‌های مسلح و سند راهبردی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح برگزار شد، سرهنگ «حسین ملّایی» نماینده سپاه پاسداران حوزه جماران به ویژگی‌های شهید اشاره کرد که وی اولین شهید مدافع حرم حوزه جماران بود و اینکه قرار است تا خیابانی که حوزه جماران در آن قرار دارد، توسط حوزه و پیگیری‌های ناحیه جماران جهت تجلیل به اسم وی نامگذاری شود.

در این مراسم امیر سرتیپ خلبان «رضا رمضانی» به عنوان نماینده ارتش و همچنین پیشکسوت و همکار پدر شهید در خصوص ویژگی‌های این شهید و خانواده وی مخصوصا پدر شهید سخنانی گفت و همچنین سلام رؤسا، فرماندهان و مسئولین ارتش را به محضر خانواده شهید و فرزند و همسر شهید رساند.

در پایان مراسم لوح ستاد کل نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع تقدیم مادر شهید شد و تصویر شهید «قاسم سلیمانی» و مقام معظم رهبری که به صورت هنری و روی کاشی کار ویژه جامعه مهندسین بسیجی بود، به پدر شهید تقدیم شد.

در این مراسم، نماینده دانشگاه امام حسین (ع) رمضانی سلام و پیام دانشجویان و اساتید دانشگاه امام حسین (ع) و سایر اساتید همکار را به محضر خانواده این شهید اعلام کردند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار