فرماندار همدان:

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان الگو و سرمایه استان است

«علی‌محمدی» با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان یکی از کارهای فاخر و ارزشمند استان است، گفت: در واقع صندوقچه‌ا‌ی از تمام اسرار و مباحث ۸ سال دفاع مقدس در این مجموعه است که بایستی از آنان به عنوان یک الگو و یک سرمایه محافظت کنیم.
کد خبر: ۵۱۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴ - 16March 2022

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان به عنوان یک الگو و سرمایه است«محمد علی‌محمدی» فرماندار همداندر گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس‌ اظهار داشت: تمام اندوخته‌های هشت سال دفاع مقدس، در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان قرار گرفته و تمام ایثارگری‌ها، دلاورمردی‌ها و هر آنچه که طی هشت سال دفاع مقدس در مرزهای کشور با حضور رزمندگان و از جان گذشتگی ۸ هزار شهید دفاع مقدس در استان همدان  اتفاق افتاد، در این مکان نهفته است.

وی خاطرنشان کرد: این‌ مجموعه در واقع صندوقچه‌ا‌ی از تمام اسرار و مباحث ۸ سال دفاع مقدس است که بایستی از آنان به عنوان یک الگو و یک سرمایه محافظت و از آن برای نسل‌های آینده نگه‌داری کنیم و قاعدتاً این سرمایه به آسانی به دست نیامده است.

علی‌محمدی افزود: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان یکی از کارهای فاخر و ارزشمند استان است که به همت خیلی از دوستان طی چندین سال شاید جمع آوری شده و جز به جز آن برای ما به عنوان‌ یک سرمایه است.‌

وی تأکید کرد: جدا از مبحث نگهداری این مجموعه که به طور کامل انجام شود و همه ما مکلفیم  از آن برای نسل‌های آینده نگهداری کنیم، بحث توسعه و بروز شدن امکانات آن را هم بایستی در نظر بگیریم.

فرماندار همدان گفت: یکی از مباحثی که مسئولین این مجموعه پیگیری می‌کنند؛ بحث اراضی مجاور موزه است که  به نوعی در واقع از نظر مالکیت مربوط به دانشگاه بوعلی است، اما این مجموعه به دنبال آن است که از آنجا برای توسعه‌ بخشی از موزه تحت عنوان سینمای سه‌بعدی و مواردی مشابه استفاده کنند؛ که ما اعلام آمادگی کردیم و نیاز به یک سری تلاش بیشتر، رایزنی‌ها و هماهنگی‌ها دارد.

علی‌محمدی بیان داشت: چون بحث مالکیت و اسناد این اراضی اسناد، دولتی حساب می‌شوند. پیشنهادم این است حق انتفاع به موزه دفاع مقدس واگذار شود و مالکیت از آن دانشگاه باشد.

این مسئول با بیان خوداتکایی، خودکفایی و داشتن یک درآمد پایدار برای این مجموعه بسیار حائز اهمیت است، گفت: تعدادی مغازه تجاری جنب موزه قرار گفته که بایستی شهرداری اقداماتی انجام دهد که کمیسیون ماده پنج آن انجام شده و باید توسط مسئولین بررسی شود تا اجاره دادن این مغازه‌ها، یک عایدی برای نگهداری و حفظ این مجموعه فاخر باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار