فرمانده دانشگاه علوم‌ پزشکی بقیه‌الله خبر داد؛

تزریق واکسن نورا به افراد ۱۲ تا ۲۰ ساله/ آغاز همزمان فاز دوم و سوم کارآزمایی بالینی

ابوالقاسمی با بیان اینکه در فاز دوم به ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر از افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله واکسن نورا تزریق خواهد شد، گفت: برای آغاز فاز دوم نیازمند داوطلب‌هایی است که تاکنون کرونا نگرفته باشند.
کد خبر: ۴۷۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵ - 11August 2021

فاز دوم واکسن نورا به جوانان ۱۲ تا ۲۰ ساله واکسن تزریق می‌شودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، حسن ابوالقاسمی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به پایان مرحله اول کارآزمایی بالینی واکسن نورا اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله در ۱۸ ماه گذشته با هدف کنترل و شکست ویروس کرونا پا به عرصه تحقیقات گسترده در این خوزه گذاشت؛ اهدای پلاسمای بهبود یافتگان از جمله روش‌هایی بود که در این زمینه تلاش شد.

وی‌ افزود: بیمارستان بقیه الله دو تا چهار درصد نسبت به سایر مراکز درمانی کاهش تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا داشت و اولین مرکزی بودیم که داروی کورتون را برای درمان استفاده می‌کردیم و این ثابت شد که یکی‌ از بهترین دارو‌های کارساز برای غلبه بر کرونا است.

ابوالقاسمی ادامه داد: از اسفند ۱۳۹۸برای اینکه واکسنی را برای غلبه بر کرونا طراحی کنیم، فعالیت‌های خود را آغاز کردیم و این تلاش‌ها باعث شد واکسن نو ترکیبی را تولید کنیم بر این‌اساس جهت کار آزمایی بالینی، تعداد ۷۰ نفر داوطلب شدند و با تزریق این واکسن به افراد ۱۸ تا ۵۰ سال آزمایش مشخص شد این واکسن عوارض جانبی خاصی ندارد.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله اضافه کرد: در فاز دوم به دنبال آن هستیم تا به ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر از جوانان ۱۲ تا ۲۰ ساله واکسن بزنیم که در این زمینه موافقت‌های اولیه صورت گرفته است، اما برای آغاز فاز دوم نیازمند داوطلب‌هایی است که تاکنون کرونا نگرفته باشند البته تقاضا کردیم تا فاز دوم و سوم را هم زمان شروع کنیم.

وی با بیان اینکه سه چهارم تخت‌های بیمارستانی ما تحت اشغال بیماران کرونایی است، گفت: این در حالی است که تاکنون ۸۰۰ بیمار سرپایی مبتلا به کرونا نیز در این بیمارستان تحت درمان قرار گرفتنه‌اند و پیش بینی می‌کنیم این آمار امروز به حدود هزار نفر افزایش یابد.

ابوالقاسمی در خصوص واردات واکسن عنوان‌ کرد: دولت هر چقدر بتواند واکسن وارد کند مخالفتی نداریم، چون در آینده نیاز بسیار زیادی برای استفاده از واکسن خواهیم داشت.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله ادامه داد: واکسن‌های نو ترکیب باید سه دوز تزریق شوند البته نتایج این باید در آزمایش‌های بالینی مشخص شود از سوی دیگر واکسن نورا، چون نوترکیب است چنانچه مجوز تولید نهایی آن صادر شود به راحتی قابلیت تولید بالای سه میلیون دوز را در ماه داریم، زیرا تولید این‌گونه واکسن‌ها راحت‌تر است.

وی ادامه داد: طبق پروتکل فاز یک دو‌ماه زمان برد، ولی همان گونه که عنوان شد ما آمادگی داریم چنانچه سازمان غذا و دارو موافقت کند فاز دوم و سوم را هم‌زمان آغاز کنیم و تداخلی هم نخواهند داشت؛ کار آزمایی بالینی فاز دوم از دو هفته دیگر آغاز می‌شود.

ابوالقاسمی تاکید کرد: برای کنترل بیماری پیشنهاد ما این‌ است که رفت و آمد‌ها در شهر به شدت کنترل شود البته صرف تعطیلی کافی نیست، چون برای شکستن زنجیره انتقال باید اعمال قرنطینه به شدت اعمال شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار