کارشناس مسائل غرب آسیا:

عربستان به دنبال تضعیف امارات از نظر اقتصادی است

هانی زاده گفت: امارات متحده نسبت به سیاست‌های اقتصادی بن سلمان به شدت نگران است، زیرا تلاش دارد امارات را از نظر اقتصادی تضعیف کند.
کد خبر: ۴۶۹۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸ - 30July 2021

عربستان به دنبال تضعیف امارات از نظر اقتصادی است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسن هانی زاده» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگویی ختلافات عربستان و امارات را ریشه‌ای توصیف کرد و اظهار داشت: جنگ یمن و اختلافات مرزی و تجاوزات مکرر عربستان در نیم قرن گذشته علیه تمامیت ارضی امارات متحده از جمله ریشه‌های نزاع بین دو کشور است. همچنین اختلافاتی که در شورای همکاری خلیج فارس بین شش کشور عضو به ویژه امارات وجود دارد از دلایل عمده نزاع بین عربستان و امارات است، زیرا امارات از نظر سیاسی و اقتصادی در تراز بالاتری می‌داند.

وی با تصریح بر اینکه امارات در طول سال‌های گذشته سعی کرده است نقشی بالاتر از سایر کشور‌ها در رخداد‌های منطقه داشته باشد، اظهار کرد: این اثرگذاری، طبیعتاً برای عربستان قابل قبول نیست.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با رادیو گفتگو با بیان اینکه اختلافات عربستان و امارات از سال ۲۰۱۹ تشدید شد، عنوان کرد: زمانی که امارات متحده نیرو‌های خود را از یمن خارج کرد، تنش بین دو کشور شدت گرفت. امارات متحده در طول جنگ علیه یمن، در کنار عربستان قرار داشت، اما در مسیر، راه خود را از سیاست‌های عربستان جدا کرد و از شورای انتقالی جنوب یمن حمایت کرد. این حمایت نقطه آغازین و اساسی اختلافات عربستان و یمن است.

وی با اشاره به گزارش اندیشکده «استراتور» آمریکا بیان کرد: این اندیشکده گزارش داده است که به زودی روابط امارات و عربستان قطع خواهد شد و دو کشور در تقابل با یکدیگر در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی قرار خواهند گرفت. این اختلافات در حوزه اقتصادی هم اینک وجود دارد، چون امارات متحده نسبت به سیاست‌های اقتصادی محمد بن سلمان به شدت نگران است، زیرا او تلاش دارد امارات را از نظر اقتصادی تضعیف کند.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار