بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان‌غربی به مناسبت سال‌روز حادثه طبس:

حادثه طبس مهر تائیدی بر روحیه پیمان‌شکن و تجاوزگر آمریکا است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی در بیانیه‌ای به مناسبت سال‌روز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس اعلام کرد: این حادثه بزرگ بیش از هر موضوعی بر مقوله پیمان‌شكنی، بی‌اعتمادی، خوی ددمنشی و تجاوزگری هیات حاكمه آمریكا تاكید داشته و بر لزوم هوشمندی نسبت به مكر و حیله شیطان بزرگ و طاغوت اعظم تاكید می‌كند.
کد خبر: ۴۵۲۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶ - 25April 2021

حادثه طبس مهر تائیدی بر روحیه پیمان‌شکن و تجاوزگر آمریکا است

به‌گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی به مناسبت سال‌روز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه به شرح زیر است:

«در پنجم اردیبهشت ماه سال 1359 با اراده الهی و امدادهای غیبی، عملیات نظامی و حمله تجاوزگرانه نظامیان مغرور آمریكایی به طبس كه براساس طرح‌ریزی و محاسبات بسیار دقیق همراه با تمرینات جدی و به كارگیری كماندوهای ورزیده، تجهیزات پیشرفته و سامانه‌های مدرن رقم خورده بود، با شكست خفت بار و تحقیرآمیزی روبه رو شد كه این حادثه را می‌توان برای كاخ سفید «یوم النكبه» و روز ذلت، خواری، فلاكت و تیره‌بختی خواند، شکستی که با گذشت 41 سال هنوز کابوس وحشتناک آن بر کاخ سفید سایه افکنده و هراس و وحشت وصف‌ناپذیری را برای دولتمردان آمریکا یادآوری می‌کند.

حافظه تاریخی ملت ایران و جهانیان گواهی می‌دهد راهبردها، سیاست‌ها و سناریوهای رنگارنگ دشمنی و جدال ظالمانه نظام سلطه و استکبار و در رأس آن آمریکای جنایتکار علیه ایران اسلامی به دلیل اتکال ایرانیان به قدرت لایزال پروردگار متعال و تأسی به ولایت فقیه و رهبری پیامبرگونه انقلاب اسلامی و هوشمندی، هوشیاری و حضور در صحنه مردم عزیزمان با شرمساری و بی‌آبرویی برای سردمداران کاخ سفید همراه بوده است.

حادثه طبس و شكست حمله نظامی آمریكا برای امروز و فردای ملت ایران و بلكه سایر ملت های دیگر حاوی درس‌ها و عبرت‌های الهام‌بخشی است.

این حادثه بزرگ كه در متن آن دست یاری خداوند متعال و امدادهای الهی برای حفظ انقلاب اسلامی و ملت ایران آشكار است بیش از هر موضوعی بر مقوله پیمان‌شكنی، بی‌اعتمادی و خوی ددمنشی و تجاوزگری هیات حاكمه آمریكا تاكید داشته و بر لزوم هوشمندی نسبت به مكر و حیله شیطان بزرگ و طاغوت اعظم تاكید می كند.

در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه آفرینی شهید محمد منتظر قائم، فرمانده شجاع و انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یزد و جمعی از پاسداران انقلاب و همرزمان وی که در جریان اقدام خیانت بار بنی‌صدر در نابودی اسناد و تجهیزات بر جای مانده متجاوزین آمریکایی پس از حمله نظامی به طبس، به فیض عظمای شهادت نائل آمدند، تاکید می‌کنیم با گذشت چهار دهه از ماجرای طبس، نه تنها انقلاب اسلامی و ملت ایران بااقتدارتر از گذشته به پیشرفت خود برای دستیابی به جایگاه های ممتاز جهانی ادامه می دهند و خود را به الگوی بلامنازع جوامع و ملل حق طلب، آزادی خواه و سلطه ستیز در منطقه غرب آسیا و فراتر از آن تبدیل كرده است.

بلكه در سایه رهبری حكیمانه و دوراندیشانه بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و خلف صالحش حضرت امام خامنه ای (مدظله‌العالی) افول هژمونی منطقه ای و جایگاه ابرقدرتی آمریكا در صحنه جهانی را رقم زده است، این حقیقتی است كه تحولات و حوادث اخیر در صحنه جنگ های نیابتی و تروریسم تكفیری در عراق و سوریه و دیگر نقاط غرب آسیا تجلی گاه آن و نمایانگر شكست هیمنه استكبار جهانی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار