معارفه فرمانده جدید قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان

مراسم تودیع و معارفه فرمانده جدید قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان امروز برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۳۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷ - 14February 2019

مراسم تودیع و معارفه فرمانده  لشگر 84 لرستان برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، امروز (پنج‌شنبه 25 بهمن‌ماه) طی مراسمی با حضور جمعی از مسوولان لشکری و کشوری فرمانده جدید قرارگاه عملیاتی لشگر 84 ارتش استان لرستان معرفی شد.

در این مراسم امیر «مراد خوش‌کنار» به عنوان فرمانده جدید قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان معرفی و از امیر «تقی دریکوند» فرمانده پیشین این قرارگاه تجلیل به عمل آمد.

خوش‌کنار که پیشتر جانشین فرماندهی قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان نیز بوده است، در این مراسم ضمن تسلیت شهادت جمعی از نیروهای سپاه پاسداران در حادثه تروریستی  اخیر در استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: حضور گسترده مردم در مراسم راهپیمایی 22 بهمن امسال  باعث شگفتی جهانیان  شد.

وی افزود: حضور گسترده مردم در جشن چهل سالگی انقلاب باعث خشنودی مقام معظم رهبری و یأس و نا امیدی دشمنان به ویژه آمریکای جنایتکارشد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لرستان وجود  ولی فقیه را یک نعمت الهی دانست و بیان کرد: ملت ما گوش به فرمان و پا دررکاب رهبری هستند و هر لحظه که نیاز بوده است این ملت برای دفاع از آرمان ها و ارزش ها به میدان آمده است.

در حاشیه این مراسم کتاب «نامه پایداری» کارنامه عملیاتی لشکر 84 لرستان به نویسندگی «علی عبدی بسطامی» از طرف اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به تعدادی  از شرکت‌کنندگان اهدا شد.

در این کتاب دو جلدی که جلد اول آن 584 صفحه و جلد دوم آن 520 صفحه است، ابتدا شرحی از تاریخچه تشکیل، وضیعت، مأموریت‌ها و عملکرد تیپ مستقل  84 در دوران انقلاب و ماه‌های اولیه پیروزی انقلاب با توجه به ناآرامی‌های آن زمان در برخی از مناطق آمده است سپس نقش آن تیپ که بعداً به لشکر ارتقا یافت در دوران دفاع مقدس مورد بررسی قرار گرفته است.

علی عبدی بسطامی برای گردآوری مطالب کتاب «نامه پایداری» علاوه بر اینکه از اطلاعات شخصی خودش از جنگ تحمیلی، استفاده کرده، با برخی از فرماندهان و نیروهای لشکر 84 نیز مصاحبه های را داشته که ماحصل آنها را در این کتاب آورده است.

این کتاب در سال 1396 با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان و دانشگاه لرستان و با همت انتشارات پراکنده شهرستان خرم آباد، چاپ و منتشر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار