رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

می‌توان با اعتقادات و باورها در برابر دشمن ایستادگی کرد

کد خبر: ۲۰۵۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۹ - 09May 2013

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: اگر فرهنگ دفاع مقدس منتقل شود این برنده‌ترین سلاح نظام جمهوری اسلامی ایران است و در مقطع هشت ساله این موضوع ثابت شد. می‌توان با اعتقادات و باورها در برابر دشمن ایستادگی کرد.

سردار احمد حق طلب رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: بهترین ابزار انتقال فرهنگ دفاع مقدس بحث کتاب است. این فرهنگی که

امروز از آن صحبت می‌شود ثمره نه تنها هشت سال دفاع مقدس در مقابل تجاوز دشمن است بلکه نشات گرفته از یک خواست تاریخی برای امت اسلامی است.

وی ادامه داد: موضوعاتی مانند بصیرت، برادری، اتکا به خود، ایثار، مجاهدت، اعتماد به نفس، ایستادگی در مقابل ظلم و جور و استکبار و مواردی از این قبیل می‌تواند نه تنها نسل امروز بلکه نسل‌های آینده را تغذیه کند و بزرگترین عامل دفاعی جمهوری اسلامی ایران باشد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: اگر فرهنگ دفاع مقدس منتقل شود این برنده‌ترین سلاح نظام جمهوری اسلامی ایران است و در مقطع هشت ساله این موضوع ثابت شد. می‌توان با اعتقادات و باورها در برابر دشمن ایستادگی کرد.

وی افزود: مسلمان باید نمایی از ایام دفاع مقدس داشته باشد. همانطوری که مقام معظم رهبری هم تاکید کردند آنچه ما را در جنگ پیروز کرد تسلیحات و ابزار آلات جنگی نبوده بلکه باور و اعتقادات است.

حق طلب با بیان اینکه برای انتقال فرهنگ بهترین وسیله کتاب است، تصریح کرد: سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان نهادی که متولی حفظ و نشر هستیم باید روی وسایلی که در بعد فرهنگی به جای مانده است کار کنیم و در قالب کتاب از ابزارهای هنری استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه نشر کتاب در حوزه دفاع مقدس وارد مرحله جدیدی شده است، خاطرنشان کرد: در سال‌های ابتدایی بر روی کتاب‌های زندگینامه و سرگذشت شهدا فعالیت می‌شد و این طبیعی بود که جنگ تازه پایان یافته بود و برای تسلای خاطر خانواده‌های شهدا کتاب‌هایی در این زمینه منتشر شود.

حق طلب با بیان اینکه نشر کتاب در این حوزه در گام بعدی خاطره نویسی بوده است و کتاب‌هایی در قالب رمان چاپ شد که از نظر کمیت و کیفیت بسیار پیشرفت کرده بود.

وی ادامه داد: در موج سوم به سراغ کتاب‌هایی که با محتوای دفاع مقدس از ناگفته‌های دفاع مقدس است پرداخته می‌شود. بیان خاطرات از زبان فرماندهان جنگ و دفاع مقدس که موضوعات از این طریق پیگیری می‌شود. این بخش به تازگی شروع شده است و هنوز نمود چندانی پیدا نکرده است اما در دو سال آینده خود را نشان خواهد داد.

به گفته وی اوضاع نشر در حوزه دفاع مقدس وضعیت خوبی است و با نگاه به گذشته و با نگاه به آینده باید رو به جلو حرکت کرد و البته هنوز گام‌های اولیه برداشته می‌شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار