معاون اجرایی سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی:

فرهنگ دفاع مقدس باید به عنوان چراغ راه برای مردم به ویژه جوانان تبیین شود

سرهنگ «حمید معین» گفت: دفاع مقدس نمودار افتخارات برجسته ملت ایران است و بایستی فرهنگ و مفاهیم ارزشمند این دوران به عنوان چراغ راه برای مردم به ویژه جوانان جامعه تبیین شود.
کد خبر: ۳۶۲۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵ - 17September 2019

فرهنگ دفاع مقدس باید به عنوان چراغ راه برای مردم به ویژه جوانان تبیین شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، سرهنگ «حمید معین» معاون اجرایی سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ما در دفاع مقدس با تمام دنیا جنگیدیم به گونه ای که در جنگ تحمیلی هشت ساله ما از 38 کشور اسیر داشتیم.

وی بیان کرد: ما در دفاع مقدس اقتدار و توانایی ملت ایران را به رخ دشمن کشیدیم و دفاع مقدس در حقیقت یادآوری دفاع جانانه ملت ایران در برابر دشمنان است.

معین افزود: امروز طراحان جنگ عراق علیه کشور ایران با شناختی که از ملت ما در هشت سال دفاع مقدس پیدا کردند، اذعان می کنند که نمی توانند به کشور ما حمله کنند و می دانند ایران یک ابرقدرت جهانی است.

معاون اجرایی سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی عنوان کرد: هفته دفاع مقدس می تواند عظمت و اقتدار کشور ایران را بازخوانی کند، می تواند انتقال دهنده فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از قرآن و سیره اهل بیت (ع) باشد، می تواند یادآور خون های پاکی شود که عزت جهاد و شهادت را به ذلت خانه نشینی ترجیح دادند و رفتند تا از کشورشان و ناموسشان دفاع کنند.

وی بیان داشت: اگر تاریخ را رقم بزنیم می بینیم دفاع مقدس تنها جنگی بود که حتی یک وجب از خاک ایران در اختیار دشمن قرار نگرفت بنابراین دفاع مقدس، نمودار افتخارات برجسته ملت ایران است و بایستی فرهنگ و مفاهیم ارزشمند این دوران به عنوان چراغ راه برای مردم به ویژه جوانان جامعه تبیین شود.

معاون اجرایی سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی تاکید کرد: اگر تفکرات و اندیشه های دوران دفاع مقدس در جامعه حاکم باشد یقینا بسیاری از مشکلات و گره ها حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه ریشه های انقلاب در دفاع مقدس تثبیت شد، گفت: دشمن جنگ هشت ساله را بر کشور ما تحمیل کرد تا انقلاب اسلامی را نابود کند اما این دفاع مقدس بود که باعث شد علاوه بر تثبیت انقلاب اسلامی، آن را به کشورهای دیگر هم صادر کنیم و امروز این مکتب ارزشمند به الگویی فرا منطقه تبدیل شده که تمامی کشورهای آزادی خواه جهان برای رهایی از ظلم و ستم از آن بهره می برند.

معین با تاکید بر اینکه نباید تنها به بازگو کردن افتخارات دوران دفاع مقدس اکتفا کنیم، افزود: باید جزئیات حوادث و اتفاقات دوران دفاع مقدس را شناسایی کنیم و علاوه بر بازگو کردن، به آن ها بیاندیشیم و مهم تر از همه به ارزش ها و فرهنگ هایی که در دفاع مقدس بود عمل کنیم.

وی در ادامه در خصوص برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: تعداد 70 عنوان برنامه که در زیرمجموعه آن بیش از 3 هزار برنامه قرار دارد در هفته دفاع مقدس در سطح استان خراسان شمالی اجرا می شود.

معین برگزاری رژه نیروهای مسلح و بسیجیان در 31 شهریورماه، بازسازی عملیات بازی دراز در شهرستان گرمه، گلباران مزار شهدا، برگزاری اردوهای جهادی و اعزام کاروان‌های راهیان نور، اجرای نمایش‌های خیابانی، دیدار با خانواده شهدا، برپایی نمایشگاه‌ها در دستگاه‌های اجرایی، نواختن زنگ مقاومت، برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری همایش بزرگ روحانیان استان و برگزاری همایش بانوان را از جمله برنامه‌های اجرایی هفته دفاع مقدس در استان عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار