دبیرکل جهاد اسلامی:

«اسلو» مُرد؛ مقاومت آماده مقابله با حملات احتمالی است

«زیاد النخاله» ضمن تأکید بر آمادگی مقاومت برای مقابله با هر گونه حمله احتمالی گفت: پیمان «اسلو» که ۸۷ درصد خاک فلسطین را بر باد داد، از همان ابتدا مرده بود.
کد خبر: ۳۶۲۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰ - 17September 2019

دبیرکل جهاد اسلامی: اسلو مُرد؛ مقاومت آماده مقابله با حملات احتمالی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در ۱۳ سپتامبر ۱۹۹۳ قرارداد «اسلو» به عنوان اولین توافق میان سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) و رژیم صهیونیستی امضا شد.

برآیند این توافق این بود که سرزمین فلسطین به چهار منطقه غیر مجاور (ا، ب، ج و د) تقسیم شد و اختیارات ادارای و امنیتی بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان توزیع شد و فلسطینی‌های ۱۹۴۸ از فلسطینیان ۱۹۶۷ و کرانه باختری نیز از غزه جدا شد.

«زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز (سه‌شنبه) به مناسبت سالگرد این توافق اعلام کرد: تمام کسانی که پیمان اسلو را امضا کردند یا (در این مراسم) حاضر بودند، می‌دانند که ما به عنوان ملت فلسطین برای همیشه ۸۷ درصد از (خاک) فلسطین را از دست دادیم و مطمئن نیستیم که سرنوشت مابقی آن، چه می‌شود.

بر اساس گزارش وبگاه «فلسطین الیوم»، وی افزود، ملت فلسطین مدت‌هاست که فهمیده قول‌هایی از «قاتلان و دزدها» درباره اینکه وطنی در مابقی فلسطین داشته باشد، دریافت کرده است.

النخاله تأکید کرد: همان زمانی که دست زدن برای ما در جشن کاخ سفید در آن زمان تمام شد پیمان اسلو هم مُرد؛ آن جشن، جشن کسانی بود که به ما پیوستند تا با دست خودمان به مسأله فلسطین پایان دهیم.

معامله قرن

دبیرکل جهاد اسلامی ادامه داد، دهها بار مرگ پیمان اسلو اعلام شد و پس از گذشت بیست و شش سال حالا کسانی که آن را امضا کرده‌اند (آمریکا و اسرائیل) می‌خواهند با آنچه «معامله قرن» نامیده می‌شود، اسلو را دفن کنند.

النخاله گفت: همه از کشورهای عربی گرفته تا کشورهای اروپایی و شرق و غرب می‌خواهند پرونده فلسطین را برای همیشه ببندند به همین دلیل فلسطینی‌ها در هیچ مکانی حقوقی ندارند.

مقاومت آماده است

دبیرکل جهاد اسلامی ضمن اعلام اینکه مقاومت خواست مردم است نه یک حزب مشخص، تصریح کرد، مقاومت برای مقابله یا هر حمله احتمالی آماده است.

رابطه با حماس

وی در پایان رابطه با جنبش فلسطینی حماس را استراتژیک خواند و گفت، علیرغم برخی تلاش‌ها برای بر هم زدن این ائتلاف، تغییری در آن به وجود نخواهد آمد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار