سردار عباسقلیزاده مطرح کرد؛

اجرای 39 برنامه در هفته دفاع مقدس آذربایجان شرقی

«اصغر عباسقلیزاده» گفت: به مناسبت سی و نهمین سالگرد دفاع مقدس اقدام به برگزاری 39 برنامه اصلی و کلی کرده‌ایم که تمام دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌‌ها در اجرای آنها دخیل هستند.
کد خبر: ۳۶۲۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴ - 17September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «اصغر عباسقلی‌زاده» امروز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از جمله اساسی‌ترین موضوعات در زمان فعلی است زیرا با نشر و نهادینه‌سازی آن به تمام اقشار مختلف می‌توان بر اکثر مشکلات غلبه کرد.

وی با استناد به فرامین امام رحمت‌الله مبنی بر اینکه تمام کفر در برابر ایران بود، عنوان کرد: کشور تازه مستقل شده‌ای بودیم ولی در برابر استکبار جهانی ایستادیم و کاملا واضح بود که دنیای شرق و غرب کنار صدام بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه همدلی و تعامل همه اقشار جامعه در هشت سال دفاع مقدس جاری بود و تنها مختص یک نهاد و نیرو نبود، بیان داشت: باید قدردان تلاش بزرگان و پیام‌رسان آنها به نسل بعدی باشیم.

وی در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان گفت: ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس آذربایجان شرقی به ریاست استاندار و دبیری اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان برگزار و برنامه‌های مصوب به تمامی ادارات، نهادها و نیروهای مسلح ابلاغ شد.

عباسقلی‌زاده با بیان اینکه شعار محوری هفته دفاع مقدس "ما پیروزیم" است، توضیح داد: دیدار اعضاء ستاد بزرگداشت با امام جمعه تبریز در 27 شهریورماه، برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح استان در 31 شهریور ماه، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری و نظامی در مرکز فرهنگی پارک شمیم پایداری تبریز، اجرای رزمایش بازسازی عملیات بیت‌المقدس، پخش ویژه برنامه‌های رادویی و تلویزیونی بدین مناسبت، خاطره گویی پیشکسوتان جنگ، اجرای مسابقات فرهنگی و هنری با موضوع دفاع مقدس، اجرای سرود توسط کودکان، برگزاری همایش پیشکسوتان و گردهمایی سنگرسازان بی سنگر، برگزاری مراسم میهمانی لاله‌‎ها در گلزار شهدا، سخنرانی فرماندهان دوران دفاع مقدس پیش از خطبه‌های نماز جمعه و ... از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز قول‌های مساعد برای تکمیل موزه دفاع مقدس داده و به زودی شاهد تکمیل آن خواهیم بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: ارائه خدمات رایگان درمانی، اجرای برنامه‌های متعدد ورزش و جوانان، برنامه‌های فرهنگی و برپایی ایستگاه صلواتی در کنار برنامه‌های اصلی دفاع مقدس دایر خواهد بود.

وی گفت: به مناسبت سی و نهمین سالگرد دفاع مقدس اقدام به برگزاری ۳۹ برنامه اصلی و کلی کرده‌ایم که تمام دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌‌ها در اجرای آنها دخیل هستند.

یادگار دوران دفاع مقدس ابراز کرد: از نظر تکمیل موزه دفاع مقدس عقب مانده‌ایم ولی جا دارد از شهردار تبریز تشکر کرد که با جدیت وارد عمل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی افزود: افرادی که برای موزه‌آرایی نظر دارند می‌توانند نظرات خود را به صورت مکتوب به اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان ارائه نمایند و در این زمینه درخواست مساعدت داریم.

عباسقلی‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد: بخشی از اسناد دفاع مقدس تهیه شده است و بخشی در حال بررسی و آماده‌سازی می‌باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی افزود: در طول هفته دفاع مقدس بستر برای حضور دانش‌آموزان و دانشجویان و قاطبه مردم فراهم است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر حذف واژه شهید از معابر و کوچه‌ها گفت: ما این موضوع را به صورت جدی پیگیری میکنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی ادامه داد: اقداماتی انجام گرفته و نتایج مرتبط با آن به رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد به طوریکه تمام ائمه جمعه و شخص نماینده ولی فقیه در استان نسبت به حذف عنوان شهید از برخی معابر تذکر جدی دادند.

 عباسقلی‌زاده در رابطه با سوالی مبنی بر محتوای برخی بیلبوردهای شهرداری، توضیح داد: برخی از این بیلبوردها که در دست خود شهرداری است در دوران دفاع مقدس مزین به پیام‌های هفته دفاع مقدس خواهد بود ولی انتقاد در رابطه با محتوای برخی بیلبوردها به خاطر این است که این بیلبوردها توسط شهرداری به موسسات و شرکت‌های بخش خصوصی واگذار شده است.

وی در پاسخ به سوالی که مربوط به شعار امسال هفته دفاع مقدس بود،اظهار کرد: هدف دشمن همیشه مشخص بود و در طول این ۴۰ سال همه روزه ما را تهدید کرده است و انواع توطئه‌ها را انجام داده است ولی اینکه نتوانسته تا الان پیروز شود به خاطر این است که از غیرت، تعصب و درس عاشورایی مردم ایران می‌ترسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: وقتی رهبری فرمودند که جنگی نخواهد بود یعنی دیگر جنگی نمی‌شود و باید اعتماد کرد.

عباسقلی‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه ما ۱۰ هزار شهید داریم و کتب اندکی برای معرفی شهدا چاپ شده است، تصریح کرد: ما نیاز به کمک رسانه‌ها و نویسندگان و تدوین‌گرها داریم تا دست ما را بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها