گام دوم/ یادداشت

گام دوم انقلاب با تکیه به ارزش‌های دوران دفاع مقدس

هشت سال جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس، گرچه سخت‌ترین و مشقت‌بار‌ترین دوران زندگی مردم عزیز ایران بوده، اما دستاورد‌ها و برکاتی برای کشور به همراه داشته که هم‌اینک در گام دوم انقلاب به دنبال احیا و تقویت آن ارزش‌ها هستیم.
کد خبر: ۳۶۱۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ - 15September 2019

گام دوم انقلاب و دفاع مقدسگروه استان‌های دفاع‌پرس- محمدامین میربلوچ‌زهی؛ هشت سال جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس، گرچه سخت‌ترین و مشقت‌بارترین دوران زندگی مردم عزیز ایران بوده، اما دستاوردها و برکاتی برای کشور به همراه داشته که هم‌اینک در گام دوم انقلاب به دنبال احیا و تقویت آن ارزش‌ها هستیم.

دفاع مقدس برای کشورمان عرصه‌ای از مقاومت، ایثار و عشق به خاک میهن و از خودگذشتگی، شجاعت و پایمردی و وحدتی بی مثال بود که نه‌تنها شیعه و سنی و اقوام ایرانی در آن با هم مشارکت داشتند، بلکه سایر هم‌وطنان ایرانی اعم از مسیحی، کلیمی و عاشوری نیز به سهم خود برای عزتمندی و سرافرازی میهن تلاش کردند.

گام دوم انقلاب باید با تکیه به ارزش‌های دوران دفاع مقدس و روحیه مقاومت و ایستادگی در مقابل تهدیدات، فشارها و تحریم‌ها و ظلم و زورگویی‌ها به پیش برود و دشمنان استکباری و صهیونیستی باید بدانند که فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت در این ملت و نظام زنده و پرچم قیام اباعبدالله نیز همچنان برافراشته مانده و با بی عدالتی‌ها و ظلم و ستم‌ها مقابله می‌شود.

گرچه در هشت سال جنگ تحمیلی صدها هزار شهید و جانباز و آزاده تقدیم راه اسلام و انقلاب شد، اما دستاورد مهم دوران دفاع مقدس، مقاومتی است که بعد از گذشت افزون بر ۴۰ سال آن را در کشور شاهد هستیم و در گستره آن به منطقه خاورمیانه و نقاط دیگری از دنیا رسیده و با اقتدار حرف برای گفتن داریم و همین برای ایران بس که در حل بسیاری از معادلات دنیا نقش ایفا می‌کنیم و عزتمندانه مسیر شهیدان ادامه پیدا کرده است.

رزمندگان اسلام در هشت سال دوران دفاع مقدس به جهان نشان دادند که با ایمان و اخلاص و باور داشتن به امدادهای غیبی پروردگار متعال می شود بر هرگونه مشکلات و نارسائی ها فائق آمد و در مقابل دشمنان به پیروزی رسید.

پیروزی حق بر باطل یک شعار نیست، بلکه یک حقیقتی قابل لمس بوده که نه تنها در عرصه جنگ و مقاومت خود را نشان می دهد، بلکه با گذشت سالها و صبر و ایستادگی و ایمان داشتن به قدرت و اراده پروردگار می توان آن را دید.

پروردگار متعال همان پروردگار نوح، ابراهیم، موسی، عیسی و محمد صلی الله و علیه و سلم و پروردگار صحابه کرام و اهل بیت رسول الله بوده و در هر لحظه و در هر مکان اگر او را صدا بزنیم به تحقیق به یاری مان می آید و مظلومان را از چنگ ظالمان نجات خواهد داد.

گام دوم انقلاب باید گام ایمان و اخلاص و جوانمردی و شایسته سالاری و مقابله با ظلم و ستم باشد و اعتقاد داریم با مقاومت و صبر و توکل بر ذات حضرت احدیت و ایمان داشتن به توحید و یگانگی الله ذوالجلال می شود از مشکلات گره گشایی کرد و قطعا و یقینا با اخلاص و ایمان و توکل بر ذات اقدس الهی می توان بر سرسخت ترین دشمنان پیروز شد و به عزت و جاودانگی دست پیدا کرد و چنانچه پیامبر اسلام و یاران و اهل بیت مکرم شان به آن شکوه و ظفرمندی رسیدند و در ادامه راه رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی نیز توانستند با اتحاد و یکپارچگی و اخوت و برادری و برخورداری از نصرت الهی توانستند در جبهه های حق بر علیه باطل پیروز و کامیاب شوند.

گام دوم انقلاب، گام مهر و محبت و تکریم جایگاه انسانها و ترویج اخلاق و منش اسلامی و دینی و احترام گذاشتن به عقاید و گفتمان صلح و سازش و کنار گذاشتن اختلافات و چنددستگی‌ها است و باید در کشورمان ندای مهر و همدلی سرداده شود و مردم دنیا یقینا با اخلاق و حسن سلوک و محبت ایرانیان و امت اسلامی به رشد و تکامل اسلامی و انسانی خواهند رسید، لذا تمام اراده ها باید به سمت خیرخواهی و دعوت به خیر و احیای امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه گری، عدالت خواهی، مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم و ستم زورگویان و جنایتکاران باشد.

امید می رود در گام دوم انقلاب با تاسی از قیام عاشورای حسینی و ادامه راه شهیدان در دوران دفاع مقدس بتوانیم از دستاوردهای اسلامی و انقلابی مان صیانت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار