کیلیانگ:

چین آماده تقویت همکاری نظامی با ایران در سطوح بالاست

معاون کمیسیون مرکزی نظامی چین گفت: نیروی نظامی چین برای گسترش همکاری دوستانه با نیروی نظامی ایران اهمیت فوق‌العاده‌ای قائل است و برای همکاری با ایران در جهت تقویت بیش از پیش دیدارهای سطح بالا، گسترش همکاری در حوزه‌هایی نظیر مبادلات جنگ‌افزاری، آموزش و تحصیل و توسعه مداوم روابط نظامی دوجانبه، آمادگی دارد.
کد خبر: ۳۶۱۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷ - 12September 2019

پکن روابط با تهران را راهبردی می‌داندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ژنرال «شو کیلیانگ» معاون کمیسیون مرکزی نظامی چین روز چهارشنبه در دیدار با سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که پکن روابط با تهران را راهبردی می‌داند و آماده گسترش این روابط است.

به نوشته پایگاه «چاینا میل»، در این دیدار که در پکن صورت گرفت، کیلیانگ اظهار داشت: چین و ایران «دوستی سنتی گسترده و عمیقی» دارند که بر پایه‌هایی مستحکم بنا شده است.

وی دو کشور را «دوستانی خوب» خواند و گفت: تحت رهبری سران دو کشور، شراکت راهبردی چین - ایران به صورت مداوم توسعه یافته افزایش است. چین همواره روابط چین - ایران را از منظر راهبردی می‌نگرد و برای تقویت تماس‌ها و هماهنگی‌ها با ایران، تعمیق همکاری‌ها در تمان حوزه‌ها، حراست مشترک از منافع اساسی دو کشور و صلح و ثبات منطقه‌ای  و همکاری برای ساخت آینده‌ای مشترک برای جامعه انسانی آمادگی دارد.

کیلیانگ افزود: نیروی نظامی چین برای گسترش همکاری دوستانه با نیروی نظامی ایران اهمیت فوق‌العاده‌ای قائل است و برای همکاری با ایران در جهت تقویت بیش از پیش دیدارهای سطح بالا، گسترش همکاری در حوزه‌هایی نظیر مبادلات جنگ‌افزاری، آموزش و تحصیل و توسعه مداوم روابط نظامی دوجانبه، آمادگی دارد.

کمیسیون مرکزی نظامی چین عالی‌ترین نهاد نظامی این کشور است و ریاست آن بر عهده «شی جینپینگ» رئیس‌جمهور و فرمانده کل قوای چین است. ژنرال کیلیانگ به عنوان معاون اول این کمیسیون، عالی‌ترین مقام نظامی چین به شمار می‌آید.

سرلشکر باقری دیروز با استقبال ژنرال «لی زوچنگ» رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری خلق چین وارد پکن پایتخت این کشور شد. وی در دیدار سه روزه خود که به دعوت طرف چینی صورت گرفته، با مقامات عالی رتبه سیاسی و نظامی چین ملاقات خواهد کرد که ارتقای دیپلماسی دفاعی از مهم‌ترین اهداف این سفر عنوان شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار