مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد؛

پیش‌بینی اجرای بیش از 50 برنامه در هفته دفاع مقدس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: بیش از 50 برنامه فرهنگی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برای اجرا در هفته دفاع مقدس پیش‌بینی شده است که امیدواریم با مشارکت بیش از پیش ‌دستگاه‌های عضو کمیته و انجمن‌های فرهنگی و هنری استان بتوانیم هرچه بهتر این برنامه‌ها را اجرا کنیم.
کد خبر: ۳۶۰۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ - 07September 2019

پیش‌بینی اجرای بیش از 50 برنامه در هفته دفاع مقدسبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، «ناصر نبی‌زاده» صبح امروز در نشست کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اظهار داشت: 38 برنامه اصلی و 16 برنامه فرعی برای هفته دفاع مقدس پیش‌بینی شده است که از جمله آن می‌توان به برپایی محافل شبی با قرآن، نمایشگاه عکس، مسابقات فرهنگی هنری و اجرای نمایش و تئاتر اشاره کرد.

وی هدف از برگزاری این جلسه را مشارکت و هم‌اندیشی و اعلام برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته دفاع مقدس توسط دستگاه‌های فرهنگی عنوان کرد و افزود: برای فعالیت هرچه بهتر و بیشتر در حوزه دفاع مقدس و در راستای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند برنامه‌ای مدون و شایسته هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: باید دستگاه‌های اجرایی برنامه‌هایی را پیشنهاد دهند که قابلیت اجرایی داشته باشد.

نبی‌زاده بر لزوم مشارکت، تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی عضو کمیته در برگزاری برنامه‌های مربوط به حوزه دفاع مقدس تاکید کرد و افزود:‌ ظرفیت فرهنگی و هنری این استان بسیار بالا است پس باید این نیروها و پتانسیل را مدیریت کنیم و با تعامل و همکاری بیشتر برنامه‌های فرهنگی و هنری مناسبی را در زمینه دفاع مقدس برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه هنوز بسیاری از ارزش‌های دفاع مقدس ناشناخته مانده است، گفت: با توجه به اینکه هنوز نسل دفاع مقدس در بین ما حیات دارند، این یک فرصت مغتنمی است که از این الگوها بهره بگیریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به ابلاغ اساسنامه تشکیل شورای هماهنگی حفظ و نشر ‌ارزش‌های دفاع مقدس به استان‌ها خاطرنشان کرد: ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های ذیربط به منظور تسهیل اجرای مصوبات شورای هماهنگی بنیاد، آسیب شناسی وضع موجود در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ترغیب و مشارکت دستگاه‌ها و نهادها نسبت به شناختن و شناساندن ارزش‌های دفاع مقدس، بررسی و تصویب برنامه‌های پیشنهادی دستگاه‌ها با رعایت اولویت‌ها و تعیین نقاط جغرافیایی باقی مانده از دوران دفاع مقدس و احداث یادمان مربوطه از جمله وظایف این شورا است.

نبی‌زاده ادامه داد: در همین راستا هفت کمیته تخصصی آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس، کمیته هنری نمایشی و ادبیات دفاع مقدس، کمیته فرهنگی اجتماعی، رسانه‌ای، کمیته مرکز فرهنگی و یادمان‌ها در استان شکل گرفته که در شهرستان‌ها نیز باید با تشکیل کمیته‌های مربوطه تمام دستگاه‌های اجرایی در این زمینه به وظایف خود عمل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار