شهید جاویدالاثر «حسن پیشداد»:

چنان در صحنه باشید که دشمنان اسلام آرزوهای ننگین خود را به گور ببرند

شهید جاویدالاثر «حسن پیشداد» در وصیت‌نامه خود نوشته است: اگر ما رفتیم و کشته شدیم، مبادا دلسرد شوید و دست از مبارزه بردارید و گوشه‌گیر بشوید؛ نه! باید چنان در صحنه باشید که دشمنان اسلام آرزوهای ننگین خود را به گور ببرند.
کد خبر: ۳۵۸۷۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱ - 21August 2019

چنان در صحنه باشید که دشمنان اسلام آرزوهای ننگین خود را به گور ببرندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از «خبرگزاری بسیج»، شهید «حسن پیشداد» یکم اردیبهشت سال ۴۲ در روستای «درتوجان» از توابع «بندرعباس» به دنیا آمد، یادگار «امیر» و «فاطمه» تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم ادامه داد و راهی جبهه‌ها شد.

با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی عاشقانه روانه میدان‌های جنگ شد و در حالی که تنها جوانی ۲۱ ساله بود، ۲۶ اسفند سال ۶۳ در شرق رود دجله عراق جاویدالاثر شد.

مزار یادبود این شهید در گلزار شهدای بندرعباس قرار داد.

شهید «حسن پیشداد» در بخشی از وصیت‌نامه‌ خود که شش روز قبل از شهادتش نوشته، آورده است:

از امت اسلام از خانواده‌های شهدا، مفقودین و معلولان التماس دعا داریم و به آن‌ها نوید می‌دهیم که ما تلافی موشک‎های ۹ متری و ۱۲ متری دشمن خون‌خوار را در میدان نبرد خواهیم گرفت.

با قطره‌قطره خون خود، راه کربلا را باز می‌کنیم و خودمان را به قبر شش‌گوشه آن مظلوم غریب می‌رسانیم.

چند تذکر دارم به خانواده‌ام و پدرم و مادرم و فرزندم و دوستانم و امت اسلام؛ قدر امام خمینی را بدانید و تابع محض ولی فقیه باشید.

اگر ما رفتیم و کشته شدیم، مبادا دلسرد شوید و دست از مبارزه بردارید و گوشه‌گیر بشوید، نه! باید چنان در صحنه باشید که دشمنان اسلام آرزو‌های ننگین خود را به گور ببرند.

از تمامی برادران و خواهرانی که از بنده در طول این ۲۰ وچند سال زندگی، نگرانی دیده‌اند و یا آن‌طور که اسلام خواسته است برخورد با آن‌ها نداشته‌ام یا طلبکار هستند، طلب عفو دارم؛ آن‌هایی که پول یا مال از بنده طلبکار هستند طبق دستوری که می‌دهم عمل کنید.

شهید پیشداد اضافه کرد: در دفترچه‌ای که در خانه پیش همسرم است اسامی را نوشته‌ام؛ اما اگر کسی مراجعه کرد و اسمش را ننوشته بودم، وظیفه خانواده‌ام است که از حقوق بنده مقداری به اندازه نیاز خود بردارند و بقیه را به طلبکاران بپردازند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها