هشدار روسیه به ترکیه؛ هرگونه حمله تروریست‌ها را به شدت پاسخ می‌دهیم

وزیر خارجه روسیه تهدید کرد که هرگونه حمله تروریست‌ها به مقر ارتش این کشور در سوریه را به شدت پاسخ خواهد داد.
کد خبر: ۳۵۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱ - 20August 2019

هشدار روسیه به ترکیه؛ هرگونه حمله تروریست‌ها را به شدت پاسخ می‌دهیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) در یک کنفرانس خبری گفت که مسکو به آنکارا گفته است که هر گونه حمله تروریست‌ها به مناطق کاهش تنش در سوریه را به شدت پاسخ خواهد داد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، وی در پاسخ به سؤالی در خصوص وضعیت مناطق کاهش تنش در ادلب گفت: ما فقط نظاره‌گر نخواهیم بود، نظامیان ما در منطقه کاهش تنش در ادلب حضور دارند. همکاران ترک ما باید به جدایی میان معارضان مسلح که آماده مشارکت در روند حل و فصل بحران هستند با گروه‌های تروریستی تفاوت قائل شوند.

لاوروف افزود: ما توضیح داده‌ایم که اگر گروه‌های تروریستی بخواهند به مناطق کاهش تنش حمله کنند؛ به شدت سرکوب خواهند شد. تحریکات آن‌ها طی سال جاری متوقف نشده و همواره وجود داشته است.

درگیری‌ها امروز در جنوب ادلب با عقب‌نشینی کامل تروریست‌ها از شهر «خان شیخون» به عنوان یک شهر راهبردی همراه بود. در روز‌های گذشته جنوب ادلب شاهد سنگین‌ترین درگیری‌ها در ماه‌های گذشته بود.

هشدار روسیه به ترکیه در حالی است که روز گذشته جنگنده‌های سوری کاروان بزرگ سلاح‌های ارتش ترکیه برای تروریست‌ها را هدف قرار دادند که این حمله تأثیر بسزایی در شکست تروریست‌ها در «خان شیخون» داشت. ترکیه به بهانه انتقال سلاح به مقر‌های دیده‌بانی خود حجم وسیع سلاح در ماه‌های گذشته به دست تروریست‌های جبهة النصره رسانده است.

پیش از این خبرگزاری اسپوتینک در گزارشی نوشته بود: هر کسی گمان کند که ترکیه تسلطی بر گروه‌های تروریستی ندارد، متوهم است. ترکیه به طور علنی از تروریست‌ها حمایت نظامی و لجستیکی می‌کند و پهپاد‌هایی که پایگاه حمیمیم و مواضع ارتش سوریه را هدف قرار می‌دهد همگی ار طریق ترکیه به دست تروریست‌ها رسیده است.

این درگیری‌ها در حالی صورت می‌گیرد که طبق توافق کشور‌های ترکیه، روسیه و ایران استان ادلب و شمال حماه ذیل توافق «منطقه کاهش تنش» تعریف می‌شوند. طبق این توافق ترکیه ۱۲ پست دیده‌بانی و ایران و روسیه مجموعا هشت پست دیده بانی در ادلب ایجاد کردند. ترکیه تعداد نقاط دیده‌بانی خود را به ۲۰ مرکز افزایش داده است.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها