النجباء:

سناریوی آمریکا در حمله به الحشد الشعبی شکست مفتضحانه‌ای خورده است

جنبش النجباء عراق سناریوی آمریکا در حمله به الحشد الشعبی عراق را کاملا شکست خورده توصیف و تاکید کرد، اشغالگران آمریکایی در روز‌های آتی با ناکامی‌های بیشتری در عراق مواجه خواهند شد.
کد خبر: ۳۵۸۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷ - 20August 2019

سناریوی آمریکا در حمله به الحشد الشعبی شکست مفتضحانه‌ای خورده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «فراس الیاسر» عضو شورای سیاسی جنبش النجباء عراق روز سه‌شنبه تأکید کرد سناریوی آمریکا در حمله به الحشد الشعبی شکست مفتضحانه‌ای خورده است.

الیاسر در گفت‌وگو با وبگاه خبری المعلومه عراق اظهار داشت: «آمریکا به هر وسیله‌ای الحشد الشعبی را هدف گرفته است، اما الحشد الشعبی با همکاری برادران خود در نیرو‌های امنیتی توانسته است پروژه آمریکا را از سال 2014 با همه قدرت و سرعت نابود کند.»

این مسئول جنبش النجباء تاکید کرد: «آمریکا به دنبال این است که دست روی مناطق غربی به ویژه مناطق باز در مجاورت سوریه یا اردن قرار دهد تا به منافع خود خدمت کند و جناح‌های مقاومت را هدف قرار دهد، اما نتوانست و در روز‌های آینده بیشتر ناکام خواهد شد.»

«همام التمیمی» یک عضو پارلمان عراق هم پیشتر درباره حملات نظام‌مند ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا مواضع الحشد الشعبی و نیرو‌های امنیتی به بهانه اینکه این حملات اشتباهی رخ داده است هشدار داده و از دولت بغداد خواسته بود به حضور ائتلاف بین المللی و نظامیان خارجی در عراق هر چه سریع‌تر پایان دهد.

در همین حال «قیس الخزعلی»، دبیر کل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق (وابسته به الحشد الشعبی) هم درباره ادامه انفجار در انبار‌های مهمات و تسلیحات الحشد الشعبی هشدار داد.

او در صفحه توییتری خود نوشته است که ادامه انفجار مخازن و انبار‌های الحشد بدون اینکه دلایل واقعی آن مشخص شود، پدیده بسیار خطرناکی است؛ چرا که این به معنای تلاش برای به فرسایش کشیدن امکانات الحشد الشعبی است و نشان می‌دهد که طرحی در آینده نزدیک برای اجرای آن وجود دارد.

دبیر کل جنبش اهل الحق عراق در مورد این طرح توضیحات بیشتری نداد، ولی نوشت که حفظ حاکمیت ملی عراق تنها با اتخاذ اقدامات کامل در زمینه انبار کردن تسلیحات و توانایی این کشور در دفاع از خاک و آسمان است.

هفته گذشته دوشنبه رسانه‌های عراقی از وقوع انفجار در پایگاه نظامی «الصقر» واقع در جنوب بغداد، پایتخت عراق خبر دادند که بر اثر آن، یک نفر کشته و ۲۹ تن زخمی شدند. این پایگاه متعلق به سازمان الحشد الشعبی عراق بود.

برخی منابع در عراق انفجار‌ها در این پایگاه را به افزایش دمای هوا و وقوع آتش‌سوری طبیعی ربط دادند و برخی دیگر نیز مدعی شدند که این انفجار‌ها عامل خارجی، از جمله شلیک خمپاره یا حملات هوایی داشته است.

دولت عراق بعد از این حادثه اعلام کرد که پرواز همه جنگنده‌ها باید با هماهنگی بغداد صورت گیرد، در غیر این صورت پدافند هوایی عراق با آن‌ها به عنوان متجاوز و دشمن تعامل خواهد کرد.

به گفته برخی کارشناسان حمله به الحشد الشعبی، یک راهبرد آمریکایی است که با همکاری صهیونیست‌ها و مزدوران آن‌ها در داخل عراق صورت می‌گیرد و به تلافی دستاورد‌های الحشد الشعبی در ناکام گذاشتن نقشه آن‌ها برای تجزیه عراق و اختلاف افکنی بین مردم این کشور از طریق داعش است.

در نوزدهم ژوئیه گذشته هم پایگاه الشهداء در آمرلی در استان صلاح الدین هدف حمله‌ای مشابه قرار گرفت بعد از آن پادگان شهید ابومنتظر المحمداوی در دیاله مورد حمله قرار گرفت که عوامل آن شناخته نشدند.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها