راضی‌زاده مطرح کرد؛

توفیق بنیاد برکت در طرح مهاجرت معکوس روستاییان

معاون توسعه اشتغال بنیاد برکت با اشاره به روند مهاجرت معکوس که در پی اجرای طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در مناطق محروم رخ داده است، گفت: روستاییان با ایجاد این طرح به روستا‌ها بازگشته و کسب و کار موفقی راه‌اندازی کرده‌اند.
کد خبر: ۳۵۸۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹ - 19August 2019

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، رضا راضی زاده در ارتباط زنده تلفنی با برنامه «صبح و گفت‌وگو» اظهار داشت: رسالت و ماموریت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای بنیاد برکت با محوریت طرح‌های اشتغالزایی در نقاط روستایی است و برای حل این مسئله به مبدا این پدیده اتکا داریم.

وی در توضیح این مطلب افزود: حاشیه‌نشینی ناظر بر مهاجرت از روستاهاست و ما با تکیه بر اشتغالزایی در روستا‌ها تلاش داریم جلوی این مهاجرت را بگیریم.

راضی زاده با اشاره به روند مهاجرت معکوس که در پی اجرای طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در مناطق محروم رخ داده است، تصریح کرد: برخی روستاییان با ایجاد این طرح به روستا‌ها بازگشته و کسب و کار موفقی در روستا‌ها راه اندازی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: ستاد اجرایی از منابع یک و نیم میلیارد دلاری تسهیلات کمکی از صندوق توسعه ملی استفاده نکرد؛ اما بنیاد برکت آمار روستاییانی را که در اثر توسعه اشتغال به روستا‌های خود بازگشته‌اند در اختیار دارد.

راضی زاده گفت: در ادبیات توسعه روستایی همواره تاکید داریم منابع مالی مشکل اصلی نبوده؛ در چند دهه اخیر منابع با اعداد و ارقام درشت به حوزه اشتغال تخصیص یافته، ولی مشکل بیکاری را کاهش نداده و منجر به افزایش تورم نیز شده است؛ بنابراین به الگو و مدلی صحیح برای اشتغال زایی روستایی نیاز داریم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها