یک پژوهشگر تأکید کرد؛

لزوم ایجاد رویکرد فرهنگی اصیل ایرانی با محوریت رسانه

برنامه «گفت‌وگوی فرهنگی» با موضوع برندسازی فرهنگی با حضور محمود کبیری یگانه، دکترای مدیریت رسانه و محقق و پژوهشگر از شبکه رادیویی گفت‌وگو روانه آنتن شد.
کد خبر: ۳۵۸۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷ - 19August 2019

لزوم ایجاد رویکرد فرهنگی اصیل ایرانی با محوریت رسانهبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کبیری یگانه با بیان اینکه ایده اولیه برندینگ از طبیعت گرفته شده اظهار داشت: برندینگ عقبه تاریخی بسیار قدرتمندی دارد.

وی با اشاره به تاریخچه برندینگ در دنیا بیان داشت: رویکرد اولیه در برندیگ توجه به طبیعت بود و بعد از آن با نقاشی های طبیعی در غارها، استفاده از نشانه ها، پرچم ملی انگلستان، کلاه ناپلئون، تایرهای خودرو، زنگ های مخصوص نوکیا، تولد و ظهور «هویت سازمانی» در سال ۱۹۵۸ و لایک کردن در فیس بوک و غیره ادامه یافت.

این پژوهشگر با تصریح بر وجود شکاف بین نسلی و فرهنگی در جامعه عنوان کرد: نوع نگاه نسل امروز به دنیای اطراف خود تغییر کرده بدین مفهوم که فرزندان زیر ۱۵ سال اغلب زمان خود را در اینترنت سپری می کنند و القائات برگرفته از این فضا را در فضای حقیقی پیاده می کنند. از این روست که شاهد شکاف بسیار عمیق بین نسلها ناشی از دو رویکرد به حوزه فرهنگ هستیم.

دکتری مدیریت رسانه با تأکید بر اینکه در رابطه با صنعت فرهنگی باید به زندگی در عصر آشفته نیز توجه داشت گفت: هوش مصنوعی به این موضوع بسنده می کند که دنیا دست افرادی باشد که از گذشته با نگاه اومانیستی و اقتصادی تعلیم دیده اند و الان دنیا را در حوزه فرهنگی می چرخانند.

کبیری یگانه با به اذعان به اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود خاطرنشان کرد: مشکلات اوایل انقلاب، درگیری های منطقه ای، ترورهای مختلف و جنگ تحمیلی موجب شدند وقت لیدرهای فرهنگی ما صرف حوزه های دیگر شود و به صورت کامل در جبهه برندینگ فرهنگی ورود نکنند.

این پژوهشگر همچنین مطرح کرد: مهم ترین کاری که در این زمینه می توان انجام داد این است که نگاه شرق شناسانه و فرهنگی اصیل ایران زمین را با محوریت رسانه ایجاد کنیم و تفکرات و ذهنیت اصیل ایرانی را به مخاطبان ارائه دهیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار