رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس:

بسیج موفق‌ترین نهاد انقلابی است

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیج همواره خود را از مسائل سیاسی دور نگه داشته است، گفت: بسیج موفق‌ترین نهاد انقلابی است.
کد خبر: ۳۵۸۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ - 18August 2019

بسیج موفق ترین نهاد انقلابی استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، «کاظم جلالی» رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی صبح امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان این مرکز و سازمان بسیج مستضعفین که در محل این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: بسیج همیشه در حساس‌ترین موقعیت‌ها ارزش‌های انقلاب اسلامی را حفظ کرده است.

وی افزود: می‌توان ادعا کرد که بسیج موفق‌ترین نهاد انقلابی در عرصه‌های گوناگون است؛ چرا که همواره خود را از شائبه‌های سیاسی دور نگه داشته است.

جلالی گفت: بسیج یکی از نهاد‌های برآمده از متن انقلاب اسلامی است. در واقع بسیج تفکر بزرگی است که شاید گنجاندن آن در قالب یک سازمان ممکن نباشد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نگاهی که به بسیج وجود دارد، نگرشی راهبردی است که در پرتو انقلاب اسلامی به وجود آمده است.

وی بیان کرد: یکی از ثمرات دفاع مقدس نهادینه شدن تفکر بسیجی در میان ملت است و بسیاری از مشکلات امروز جامعه ما نیز به دلیل فاصله گرفتن از تفکر بسیجی است؛ به عبارت دیگر، روزی همه از مسئولیت و قرار گرفتن در مقابل دوربین گریزان بودند، ولی امروز تلاش‌ها بر خلاف این موضوع شده است؛ چون از تفکر ناب اسلامی و تفکر بسیجی فاصله گرفته‌ایم.

جلالی در ادامه با اشاره به اینکه بسیج همیشه در حساس‌ترین شرایط انقلاب، نظام و کشور را حفظ کرده است، افزود: با توجه به اینکه گام دوم انقلاب از سوی رهبر انقلاب اسلامی تبیین شده است و البته هنوز خوب به آن نپرداخته‌ایم، باید بتوانیم با همکاری‌های جدی‌تر، گام‌های بهتری برای پیشرفت کشور برداریم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته فکر می‌کنیم که ابتدا باید تحلیل درستی از عمر ۴۰ ساله انقلاب داشته باشیم؛ زیرا دستاورد‌های بسیاری به‌خصوص در حوزه دفاعی داشتیم به نحوی که قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و عرصه بین‌الملل به رخ دیگران کشیده شده است.

جلالی افزود: با این حال از جهاتی هم ضعف داشتیم؛ مثل دعوا‌های داخلی، فساد اداری و دیگر مسائلی که وجود دارد؛ بر این اساس، باید این ضعف‌ها را شناخت و برای رفع آن‌ها تلاش کرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار