جانشین قرارگاه منطقه‌­ای شمال شرق نزاجا:

خانواده شهدا در راه دفاع از ارزش‌­ها پای انقلاب ایستاده‌­اند

امیر «مرتضی محمدی» گفت: حضور در منزل شهدا و دیدار با خانواده آنها ما را بیمه خواهد کرد و از طرفی راوی صبر و شکیبایی این عزیزان به همرزمان خود خواهیم بود تا آنها نیز به این حقیقت پی ببرند که خانواده شهدا برای دفاع از ارزش‌ها پای انقلاب ایستاده‌­اند.
کد خبر: ۳۵۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸ - 08August 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، امیر سرتیپ دوم ستاد «مرتضی محمدی» جانشین قرارگاه منطقه­‌ای شمال شرق نزاجا به همراه جمعی از کارکنان فرهنگسرای پایداری مشهد امروز با حضور در منزل شهید «عباس توسلیان» با مادر این شهید والامقام دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

امیر محمدی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی را پایوران وظیفه تشکیل می­‌دهند، اظهار داشت: جوانانی که در دفاع مقدس دوران ضرورت را در این نیرو گذراندند به صورت داوطلب در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا می‌کردند که جمعی از این عزیزان به خیل شهدا پیوستند. امروز نیز جوانان این مرز و بوم داوطلبانه دوران خدمت سربازی را برای دفاع از این آب و خاک در مرزهای کشور اسلامی‌مان سپری می‌کنند.

جانشین قرارگاه منطقه‌­ای شمال‌شرق نزاجا خاطر نشان کرد: کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس بر اساس تکلیف و با عشق به دفاع از اسلام و انقلاب پرداختند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و خداوند نیز شهادت را به عنوان پاداش این مجاهدت به برخی از آنها مرحمت کرد.

این فرمانده ارشد نیروی زمینی ارتش در شمال‌شرق، شهادت جوانان را نتیجه تربیت صحیح اسلامی دانست و خطاب به مادر شهید توسلیان گفت: مادری که انیس ائمه اطهار است این توفیق را پیدا می‌کند تا فرزند خود را بر اساس آموزه‌های دینی تربیت کند. این مادر فداکار برای رضای خدا از فرزند خود می‌گذرد و خداوند نیز شهادت را به عنوان سعادت ابدی، نصیب فرزندش می‌کند.

محمدی با اشاره به اینکه خانواده شهدا با گذشتن از گرانبهاترین سرمایه‌های خود بهترین کارها را انجام دادند، ادامه داد: به پاس فداکاری خانواده شهدا ما وظیفه داریم تا خانواده شهدا را تکریم کنیم. حضور در منزل شهدا و دیدار با خانواده آنها ما را بیمه خواهد کرد و از طرفی راوی صبر و شکیبایی این عزیزان به همرزمان خود خواهیم بود تا آنها نیز به این حقیقت پی ببرند که خانواده شهدا برای دفاع از ارزش‌ها پای انقلاب ایستاده‌­اند.

وی تصریح کرد: دعای مادران شهدا به واسطه پاکی و بزرگواری، مستجاب است. از شما تقاضا دارم من و سایر کارکنان نیروهای مسلح را که سلاح فرزند شما را به دست دارند دعا کنید تا بتوانیم با سرلوحه قرار دادن فرامین فرمانده معظم کل قوا، اقتدار و صلابت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی را که ثمره خون شهدا و مجاهدت رزمندگان و ایثارگران است حفظ کنیم.

محمدی در پایان اقدامات فرهنگسرای پایداری را در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا مهم دانست و گفت: نیروهای مسلح به واسطه نوع ماموریت‌هایی که بر عهده دارد نیازمند دلگرمی است و اینگونه اقدامات برای ما امیدبخش خواهد بود.

مادر شهید توسلیان نیز در ادامه این دیدار احترام به دیگران، نوع‌دوستی و احساس تکلیف را مهمترین خصوصیات فرزند شهیدش دانست.

وی گفت: قبل از اینکه عباس متولد شود سفری به عتبات عالیات داشتم. در حرم حضرت عباس (ع) از خدا خواستم تا فرزندی را به من عطا کند تا خلق و خوی آن حضرت را داشته باشد.

این مادر شهید ادامه داد: با تولد عباس، خدا آرزوی من را برآورده کرد. نامش را عباس گذاشتم. او در حالی به شهادت رسید که دست چپ در بدن نداشت.

مادر شهید توسلیان ادامه داد: قبل از اینکه از شهادت عباس با خبر بشوم به من اعلام کردند که او مجروح شده و بعد ادامه دادند اگر خبر شهادت عباس را بشنوی چه واکنشی خواهی داشت؟ پاسخ دادم که دلم را جای دل حضرت زینب (س) می‌گذارم آنجا بود که خبر شهادت عباس را به من دادند.

وی ابراز داشت: هر کس در هر مسئولیتی که قرار دارد باید دلسوز باشد و وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهد تا لیاقت سربازی امام زمان (عج) داشته باشد.

مادر شهید توسلیان در پایان خاطراتی در خصوص کرامات فرزند شهیدش در برآورده شدن حاجات خود بیان کرد.

«احمد منصوب» هنرمند مشهدی در مدت انجام این دیدار، تصویر شهید «عباس توسلیان» را نقاشی کرد و در پایان این دیدار توسط «علی­رضا دلبریان» رزمنده و راوی دفاع مقدس به مادر شهید اهدا شد.

شهید «عباس توسلیان» از کارکنان وظیفه لشکر 92 زرهی خوزستان بود که در 16 مرداد 1362 در «سردشت» به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها