پس از 18 ماه؛

سفیر فرهنگی دوچرخه‌سوار حامل پیام شهدا به استان بوشهر رسید + تصاویر

«روح‌الله بصیری» سفیر فرهنگی دوچرخه‌سوار اهل کرمانشاه که حامل پیام شهداست پس از گذشت 18 ماه و 23 روز از سفر خود به استان بوشهر رسید.
کد خبر: ۳۵۶۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ - 11August 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، طوفان سهمگین خشم استکبار جهانی در شهریور سال 1359 برای ایرانیان یادآور جنگی ناخواسته است که کشورهای مستکبر بر ملت مظلوم ایران تحمیل کردند.

ملت ها در تاریخ حماسه می آفریند و با فرهنگ حماسی و ارزشی هویت یک ملت به شیوه های مختلف به نسل های آینده انتقال داده می شود؛ یک نفر با قلم، کسی دیگر با قدم هایش و ورزشکاری با اهداء افتخاراتش و دوچرخه سواری با رکاب زدن های پای دلش فعالیتی انجام می دهد.

اکنون که چندین دهه از این نبرد نابرابرانه گذشته است پیر و جوان این مرز و بوم دست در دست یکدیگر برای اشاعه فرهنگی که به برکت خون پاک و مطهر شهدا به دست آمده از کوچک ترین همت و کوششی دریغ نمی کنند و یاد شهیدانی که تمام محاسبات جهانیان را با دستان تهی از سلاح اما با دلهای سرشار از اعتقاد راسخ به خداوند باری تعالی خط بطلانی کشیدند را به هر بهانه ای زنده نگه می دارند.

یکی از این دلیرمردانی که میلادش همزمان با آغاز جنگ تحمیلی بوده جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پا به رکاب شده است. «روح الله بصیری» از خطه دومین شهر مقاومت «گیلان غرب» که در طول دوران دفاع مقدس 174 بار مورد حمله و هدف بمب و موشک‌های ارتش عراق قرار گرفت است.

دوچرخه سواری که به عشق شهدای وطن پس از نزدیک به 18 ماه رکاب زنی و زیارت گلزارهای شهدا و دیدار با خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم با گذر از 650 شهر کشور به استان بوشهر قدم گذاشته است.

با «روح الله بصیری» به گفت‌وگو نشسته ایم که ماحصل آن را در ادامه می خوانید.

سفیر فرهنگی دوچرخه سوار حامل پیام شهدا به استان بوشهر رسید + تصاویر

حامل چه پیام فرهنگی برای ملت ایران هستید؟

این سفر با هدف ارائه سه پیام که اولین آن زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تجلیل از حماسه آفرینی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، مدافعین حرم و مدافعین حریم شهدای مرزبانی، نیروی انتظامی صورت گرفت. از سوی دیگر با توجه به بحران آبی که در کشور خصوصا در استان های جنوبی کشور داریم «مدیریت مصرف آب و صرفه جویی انرژی» در دستور کار من بود و اخرین پیام من برای منتظران ظهور است که چشمی به راه و دلی سرشار از امید دارند تا ظهور منجی عالم بشریت فرا برسد.

چند سال است که این حرکت نمادین را آغاز کردید؟

پیوسته از سال 95 این حرکت ارزشی را با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم طی سه مرحله آغاز کرده ام.

چرا با دوچرخه این فعالیت حماسی را انجام می دهید؟

ورزش برای سلامتی و تندرستی مهم است، بنده برای این کار دو پیشنهاد داشتم یکی با بالن بر فراز شهرها بروم و دیگری دوچرخه سواری که بنا بر مشکلاتی رکاب زنی با دوچرخه را انتخاب کردم و یاد شهدا را گرامی داشتم.

 مبدأ و مقصد سفر روح الله بصیری کجاست؟

سفر خود را از حرم امام خمینی (ره)  17 ماه و 23 روز پیش آغاز کردم و مقصد نهایی اگر خدا بخواهد کربلا، اربعین حسینی تا حرم امام حسین (ع) است.

تمثال کدامین شهدای استان بوشهر در پرچم شما متبرک شده است؟ 

همراه با پیام‌ها حامل پرچمی هستم با عنوان پرچم شهدا که از هر استان 2 شهید انتخاب شده است که به نیابت از سربازان تا سرداران استان بوشهر فرمانده شهید خلبان «علیرضا یاسینی» و اولین شهید مدافع حرم استان بوشهر «محمد احمدی جوان» انتخاب شده اند.

سفیر فرهنگی دوچرخه سوار حامل پیام شهدا به استان بوشهر رسید + تصاویر

شیرین ترین خاطره در طول سفر و حس و حال تان از آن لحظه را بیان کنید؟

سفر با تمام سختی های که مختص خودش دارد پر از خاطرات شیرین است؛ در یکی از سفرهایم یک دخترخانم شهیدی تصویر پدر خود را در پرچم شهدایی که همراه من بود مشاهده کرد، دختر به یکباره جیغ کشید و پدرش را صدا زد و گفت: «بابایی جونم اومده» در آن لحظه خیلی از مسئولان و همچنین شخص خودم گریه‌ کردیم و احساس بالندگی به من دست داد که سفیر شهدا هستم.

تلخ ترین خاطره من در طول سفر و گذشت از برخی شهرهای استان های سیستان و بلوچستان و کرمان بود که کپرنشین های زیادی را دیدم که من به عنوان یک ورزشکار قلبم با دیدن این صحنه ها آتش گرفت.

چه چیزی در استان بوشهر شما را جذب خود کرد؟

دیدار با خانواده شهدا در هر استان برای من افتخاری است اما در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر بدون موانع و هماهنگی های خسته کننده حضور یافتم. موفق به دیدار سردار کفاش شدم برای من بسیار جالب بود که باید این کار به عنوان الگو بین دیگر مسئولین نیز رواج پیدا کند.

آرزوی شما به عنوان سفیر فرهنگی شهدا چیست؟

آرزوی من این است که به حرمت خون پاک شهدا مشکلات مردم ایران زمین حل شود.

چگونه می توانیم همچون هشت سال دفاع مقدس در جنگ اقتصادی امروز سربلند شویم؟

باید به تبعیت از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از کالای تولید داخلی حمایت شود و اقتصاد مقاومتی با برنامه های فرهنگی و تبلیغاتی صورت گیرد و مسئولین و دولتمردان از تولیدکنندگان داخلی حمایت کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها