جهاد اکبر شهید «شمسیان»

شهید «علی‌اکبر شمسیان دخت» در میدان جهاد هرگز مهم‌ترین جهاد را که «جهاد اکبر» و شهادت بود، فراموش نکرد و همچنین همیشه پیش‌قدم در صفوف نمازهای جماعت و توصیه‌گر دیگران در این امر مهم بود.
کد خبر: ۳۵۶۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۹ - 10August 2019

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، «علی‌اکبر شمسیان دخت» مرداد سال 46 در روستای شمس‌آباد شهرستان ابرکوه متولد شد. پدر علی‌اکبر کشاورز بود و فرزندان خود را با زحمت، پینه دست و روزی حلال بزرگ ‌کرد.

پس از شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران، علی‌اکبر به عضویت بسیج درآمد تا یکی از سربازان ارتش 20 میلیونی باشد. سپس به عضویت گروه مقاومت شهید هاشمی نژاد شمس‌آباد درآمد تا از این روزنه دریچه‌ای به روی پیروزی اسلام علیه کفر بگشاید.

سپاه پاسداران میعادگاه و جایگاه دائمی او بود و نقطه‌ پرواز او به‌سوی آمال و اهداف متعالی‌اش محسوب می‌شد که از طریق این نهادها، فعالیت‌های قابل‌توجهی انجام می‌داد.

در سال 64 موفق به اخذ مدرک دیپلم در رشته‌ اقتصاد شد. زمان خدمت سربازی‌ علی‌اکبر فرا رسید و پس از گذراندن دوره‌ آموزشی در جهرم، عازم جنوب ایران شد تا از مرزهای سبز میهن پاسداری کند.

در میدان جهاد هرگز مهم‌ترین جهاد را که جهاد اکبر و شهادت بود فراموش نکرد و  همچنین همیشه پیش‌قدم در صفوف نمازهای جماعت و توصیه گر دیگران در این امر مهم بود.
از وصایای همیشگی‌ شهید شمسیان دخت: «اطاعت از امام، حمایت از روحانیون، رهروی راه حسین (ع) و زندگی صبورانه‌ ایوب‌ بود.»
سرانجام علی‌اکبر در هفتمین روز از بهمن‌ سال 65 در عملیات کربلای 5  در شلمچه و در سن 19 سالگی تن روح را از وام سر رهانید و آن را فدای هدف کرد و جسم مقدسش با تاجی از خون به خاک زادگاهش بازگشت و بر مسند جاودانگی تکیه داد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها