فراخوان طراحی تندیس شهیدان صیاد شیرازی و سوداگر

سازمان زیباسازی شهر تهران در راستای گرامیداشت شهدا، برای طراحی تندیس شهدا فراخوان داد.
کد خبر: ۳۵۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱ - 03August 2019

فراخوان طراحی تندیس شهیدان صیاد شیرازی و سوداگربه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌‎پرس، سازمان زیباسازی شهر تهران در راستای تکریم مقام و پاسداشت رشادت‌های شهدای ارجمند انقلاب اسلامی، برای طراحی تندیس شهدا فراخوان داد.

براساس این فراخوان هنرمندان مجسمه‌ساز می‌توانند با ارائه طرح در این فراخوان مشارکت و آثار پیشنهادی خود را در قالب ماکت و با رعایت شرایط این فراخوان به سازمان زیباسازی ارائه دهند. طراحی تندیس سردار سرتیپ «شهید احمد سوداگر» و امیر سرلشکر «شهید علی صیاد شیرازی» موضوع اصلی این فراخوان است. طراحی به صورت پیکره ایستاده برای نصب بر پایه با ارتفاع مناسب از جمله شرایطی است که هنرمندان باید در زمان طراحی به آن توجه کنند.

هنرمندان می‌توانند با مراجعه به دبیرخانه این فراخوان با تحویل ماکت حجمی، فایل تصویر با کیفیت از ماکت با فرمت JPG، تکمیل فرم ثبت نام، تا تاریخ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ در فراخوان ثبت نام و در آن شرکت کنند.

انجام ثبت نام و پذیرش طرح صرفا با رعایت تمام موارد یادشده نکته مهمی‌است که هنرمندان باید به آن توجه داشته باشند. نتایج هم پس از زمان داوری از طریق سایت سازمان و ارسال پیامک اعلام می‌شود. یکی از مهمترین نکات شرکت در این فراخوان خرید طرح منتخب پس از طی فرآیند کارشناسی اجرایی، قیمت گذاری و توافق نهایی با هنرمند و تأمین اعتبارات انجام می‌شود.

سردار سرتیپ احمد سوداگر در مبارزات دوران انقلاب اسلامی‌حضوری فعال داشت و در تمام عملیات‌هایی که در جنوب انجام شد، به عنوان یک نیروی موثر و طراح عملیات حضور داشت.

بعد از جنگ مسئولیت‌هایی همچون جانشینی فرماندهی لشکر ۷، ولی عصر (عج)، فرماندهی لشکر ۸ نجف و لشکر‌های ۲۵ کربلای مازندران، ۲۷ حضرت رسول (ص) و مسئولیت اطلاعات نیروی زمینی سپاه را برعهده داشت. سردار سرتیپ پاسدار سوداگر در بهمن ۱۳۹۰ بر اثر جراحات فراوان ناشی از جنگ و عوارض شیمیایی به یاران و همرزمان شهیدش پیوست. امیر سرلشگر شهید علی صیاد شیرازی فرماندهِ اسبق نیروی زمینی ارتش و عضو شورای عالی دفاع ملی و از فرماندهان جنگ ایران و عراق بود. او پس از ۳۲ سال خدمت در یگان‌های مختلف نیروی زمینی ارتش، در تهران و مقابلِ درِ منزلش، به دست اعضای سازمان منافقین ترور شد.

بر این اساس گزارش، علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی www.zibasazi.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها