رئیس مرکز مطالعات و دفتر پژوهش‌های نهاجا:

امثال شهید دوران‌ها موجب آزادانه و باافتخار زندگی کردن ما شده‌اند

امیر سرتیپ دوم نیک‌بخش حبیبی گفت: برای آرام کردن منطقه، به افرادی همچون شهید دوران نیاز داریم تا با افتخار و آزادانه زندگی کنیم و در مقابل دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران از کیان خود محافظت کنیم.
کد خبر: ۳۵۴۸۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴ - 21July 2019

روز شهادت سرلشکر شهید «عباس دوران» در تقویم ملی به نام روز خلبان نام گذاری می شود.به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سرتیپ دوم ستاد «نیک‌بخش حبیبی» رئیس مرکز مطالعات و دفتر پژوهش‌های نهاجا امروز در مراسم بزرگداشت سرلشکر خلبان شهید «عباس دوران»، اظهار داشت: در همه کشور‌ها روزی با عنوان روز ملی هوانوردی و خلبانی وجود دارد و در کشور ایران نیز پیشنهاد شد که روز ملی خلبانان ایرانی را روز شهادت عباس دوران نام‌گذاری کنند.

وی گفت: اکنون برای آرام کردن منطقه، به افرادی همچون شهید دوران نیاز داریم تا با افتخار و آزادانه زندگی کنیم و در مقابل دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران از کیان خود محافظت کنیم.

در این مراسم فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران نیز با بیان اینکه ما خلبانان هر زمان به دنبال ستون محکم می‌گردیم، شهید دوران را الگو قرار می‌دهیم، گفت: در طول دفاع مقدس اتفاقات بسیار بزرگی رخ داد که از بعضی آنها به عنوان نقطه عطف یاد می‌شود، مثل حماسه خرمشهر و پرواز ملکوتی شهید دوران در ٣٠ تیر سال ٦١.

امیر سرتیپ دوم خلبان ستاد اسماعیل لشکری با بیان اینکه این حرکت در تاریخ و در دل همه ایرانی‌ها ماندگار خواهد بود، افزود: شهید دوران بارها اعلام کرده بود که اگر هواپیمای ما را در خاک دشمن مورد اصابت قرار دهند هواپیمای خود را ترک نخواهم کرد و هرگز تن به اسارت و ذلت نخواهم داد.

در این مراسم از خانواده‌های شهیدان خلبان عباس دوران، فکوری، روزی طلب، روستا، بازرگان، اسدزاده و کرمی تجلیل و از کتاب نمایشنامه مهنا نوشته بهرام میرزایی رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار