مدیرکل ارشاد استان مرکزی:

دفاع مقدس گنجینه عظیمی برای پیمودن راه ترقی و‌ تکامل کشور است

حجت‌الاسلام «عباس دانشی» گفت: امروز دفاع مقدس گنجینه عظیمی برای پیمودن راه ترقی و‌ تکامل کشور است.
کد خبر: ۳۵۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ - 20July 2019

حجت‌الاسلام «عباس دانشی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی در جریان بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در استان مرکزی اظهار داشت: فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت فرهنگ والایی است که باید در جامعه اسلامی و در بین نسل جوان و نوجوان نهادینه شود.

وی با تاکید بر اینکه تاریخ دفاع مقدس جزئی از هویت انقلابی ماست، افزود: نگهداری و حفظ این آثار از اهمیت ویژه ای برخوردار است و موزه دفاع مقدس کار بسیار ارزنده‌ای در این راستا می باشد.

دانشی با بیان اینکه اسناد و یادگارهای رزمندگان و شهدا باید در ویترین موزه‌ها در معرض دید همگان قرار گیرد، عنوان کرد: نسل جوان و نوجوان باید با مراجعه به این مراکز فرهنگی با دلاورمردی و ایثار شهدا و جانبازان و ایثارگران آشنا می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، موزه‌های دفاع مقدس را یکی از مراکز مهم هویتی و فرهنگی در جامعه اسلامی دانست و بیان داشت: گنجینه با ارزش آثار به جای مانده از رزمندگان و شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی هویت ایرانی و اسلامی ما محسوب می‌شود.

این مسئول دوران دفاع مقدس را برگ رزینی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست و اضافه کرد: در این دوران، جوانان ایرانی ابهت دشمنان را شکستند و به پیروزی های بزرگ دست یافتند.

دانشی در ادامه ضمن تقدیر از مجموعه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بیان داشت: برای ثبت اسناد دفاع مقدس باید تلاش بیشتری شود و نسل جوان و نوجوان بیشتر با این فرهنگ آشنا و آن را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار