مسئول مشارکت روحانیت حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

حجاب سنگر مستحکمی برای حفاظت از آرمان‌های شهدا است

حجت‎الاسلام حسین بیرانوندی گفت: دختران و بانوان جامعه ما با حفظ حجاب خود، حافظ خون شهدا هستند و حجاب را سنگر مستحکمی می‌دانند برای حفاظت از آرمان‌های شهدا.
کد خبر: ۳۵۴۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹ - 16July 2019

حجاب سنگر مستحکمی برای حفاظت از آرمان‌های شهدا است

حجت‎الاسلام «حسین بیرانوندی» مسئول مشارکت روحانیت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گفت‎وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد، اظهار داشت: در تمام ادیان آسمانی مسئله حجاب امری ارزشمند است که رعایت آن باعث بالابردن کرامت انسانی می‌شود.  

وی افزود: واجب بودن حجاب از نظر قرآن، گفتار پیامبر (ص) و امامان معصوم (ع) نیز به حکم عقل و اجماع رأی فقها و علمای اسلام امری ثابت است.

حجت الاسلام بیرانوندی گفت: در قرآن کریم، حدود چهار آیه به واجب بودن حجاب دلالت دارد اما در مورد حفظ عفت و پاسداری از حریم آن، بیش از ده آیه در قرآن وجود دارد.

مسئول مشارکت روحانیت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه آثار رعایت حجاب یا رعایت نکردن آن در ابعاد اجتماعی و فردی قابل بررسی است، تصریح کرد: یکی از فواید و آثار مهم حجاب در بعد فردی، ایجاد آرامش روانی بین افراد جامعه است.

وی با اشاره به اینکه یکی از قیام‌های خونین مردم ایران به رهبری مراجع تقلید که نقطه عطفی در تاریخ قیام‌های اسلامی دارد، قیام مسجد گوهر شاد است، خاطرنشان کرد: نقش علما به ویژه شیخ «محمد تقی بهلول» در این قیام برجسته بوده است.

حجت‌الاسلام بیرانوندی ادامه داد: شیخ «محمد تقی بهلول» در مسجد گوهرشاد طی سخنرانی‌های پرشور و التهابی به کشف حجاب حمله کرد و این حرکت را تهاجمی علیه دیانت و ارزش‌های معنوی دانست.

مسئول مشارکت روحانیت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان انقلاب اسلامی ایران را انقلاب ارزش‌ها دانست و افزود: برای صیانت از ارزش‌ها نیز باید از همه ابزارها استفاده کرد که در این میان ابزارهای فرهنگی نقش مهم و تاثیرگذاری دارند.

وی با بیان اینکه غرب برای مبارزه با انقلاب اسلامی به شیوه‌های مختلفی روی آورده که نفوذ فرهنگی یکی از این شیوه‌ها است، یادآور شد:  دشمنان ما همواره کوشیده‌اند، با استفاده از ابزارهای فرهنگی همچون سینما، تلویزیون، مطبوعات و فضای مجازی با ارزش های اسلامی به مبارزه بپردازد.

حجت الاسلام بیرانوندی بدحجابی را از مظاهر فرهنگی ضد اخلاقی غرب در جامعه اسلامی دانست و اضافه کرد: بی هویتی زنان و نسخ ارزش‌ها از جمله پیامدهای شوم این مظهر فرهنگی ضد اخلاقی است که لازم است دولت اسلامی راهکارهای مناسب را برای مقابله و مبارزه با این پیامدهای شوم دنبال کند.

مسئول مشارکت روحانیت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که در خصوص حجاب فرموده اند، «حجاب مایه‌ی تشخص و آزادی زن است»، اظهار داشت: افراد کوته فکر حجاب را مایه اسارت زن می‌دانند در صورتیکه زن با برداشتن حجاب‌های خود، با عریان کردن آن چیزی که خدای متعال پنهان بودن آن را به مصلحت زن دانسته است، خودش را کوچک، سبک و کم ارزش می‌کند.

وی با بیان اینکه شهدا و رزمندگان ما برای دفاع از ارزش‌های ملی و مذهبی به میادین نبرد شتافتند، گفت: شهدا در وصیت‌نامه‌های خود به حفظ حجاب و عفت اسلامی تأکید داشته اند چرا که حفظ حجاب سنگین شدن کفه‌ی آبرو و احترام است.

حجت الاسلام بیرانوندی در پایان گفت: دختران و بانوان جامعه ما با حفظ حجاب خود، حافظ خون شهدا هستند و حجاب را سنگر مستحکمی می دانند برای حفاظت از آرمان‌های شهدا.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار